Тамара Коблик

У Раді хочуть обмежити використання воєнної і патріотичної тематики у рекламі

Підприємці хайпують на темі війни і патріотизму, знецінюючи захисників і сумні події в країні. Приміром, сухарики назвали «Збройні сухарі України», а насіння редиски - «Азовсталь»

У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, який пропонує обмежити використання «патріотичної тематики» у назвах торговельних марок та у рекламі.

Так автори законопроєкту хочуть запобігти «експлуатації в комерційних цілях подій, у ході яких загинули люди, і унеможливити випадки використання інших чутливих назв, образів та знаків, пов’язаних з опором російській агресії», йдеться у пояснювальній записці до законопроєкту.

Про це пише The Village Україна.

Вони пояснюють, що йдеться про реєстрацію торговельних марок алкогольних напоїв, продуктів харчування, інших товарів, назви акцій для клієнтів, слогани реклами, які застосовують чи обігрують воєнну тематику у «необережний, а подеколи і просто у неприпустимий спосіб».

На жаль, у таких випадках професійна етика часто не спрацьовує, аби виставити необхідні бар'єри під час прийняття рішень про назви товарів чи запуск рекламних кампаній, знижок, акцій з використанням понять, подій і назв, які мають трагічну конотацію або вимагають особливої шани, - йдеться в пояснювальній записці.

Законопроєктом пропонують заборонити торговельні марки та рекламу, які:

  • повністю чи частково відтворюють назви подій, пов'язаних зі стримуванням російської агресії;
  • відтворюють назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих від воєнних дій або таких, що стали «символами стійкості» українського народу;
  • містять згадування бойових дій та військових операцій;
  • відтворюють найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки;
  • містять назви родів військ ЗСУ та інших військових формувань;
  • відтворюють привітання, які визначені законодавством як офіційні для ЗСУ.

Серед прикладів торговельних марок, що «обігрують воєнну тематику у неприпустимий спосіб», автори законопроєкту наводять ТМ «Героїчна Буча Комбуча». Також підприємці вигадали назвати сухарики «Збройні сухарі України», знецінюючи українських захисників. Для назв насіння також вирішили також використати тему війни. Наприклад, редиска «Азовсталь» та кабачок «Привид Києва». Хайпують на темі патріотизму й кабінети лазерної епіляції, які пропонують «зміцнити армію зробивши лазерну епіляцію». Ці теми патріотизму стали використовувати де завгодно, наприклад на етикетці лаваша.

Ідеться не лише про те, що мотивуючий патріотичний контент «копіюється» у сферу роздрібних продажів. Прикро, що в маркетингових комунікаціях виробники споживчих товарів та послуг вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів і військових вітань, - нарікають автори законопроєкту.

Обмеження не стосуватимуться торговельних марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року, а також реклами та видавничої продукції, яка присвячена заходам з національної безпеки і оборони.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео