Оксана Бучко

У спеку тернополяни можуть вимагати у потязі вагон з кондиціонером

poezd7-0994c81136768787b20dff7109b57ead

Терпіти задуху у вагонах потягу пасажирам необовязково. У «купе» та «люкс» обовязковим є кондиціонування, а у плацкартних вагонах повинна працювати вентиляція. Про правила пасажирів з досвідченим мандрівником говорили на wz.lviv.ua.

- Якщо температура у вагоні подолала критичну позначку 26 градусів, потрібно писати скаргу начальнику потяга та вимагати, щоб вас перевели у вагон з кондиціонуванням (безкоштовно!), - говорить мандрівник Матвій з Дніпра. - Коли мої друзі, що їхали у плацкарті зі Львова до Дніпра, поскаржились провідникові на задуху, жіночка відповіла, що нічого з цим зробити не може. Більшість вагонів не готова до літнього сезону. Лише третина з них обладнана кондиціонерами.

Також у поїздах Укразалізниці пасажири повинні знати інші права.

 - Не мусиш пити чай та ту каву, які пропонує провідник. Можеш попросити безкоштовно склянку, ложечку, виделку, переварену гарячу чи охолоджену воду, згідно з п. 7.16 правил перевезення пасажирів. Сміливо бери чайний пакетик улюбленого виробника і з гордо піднятою головою заощаджуй. Також не бійся просити туалетний папір чи мило, якщо в санвузлі вони закінчилися – провідник повинен поновити запас, – розповідає Матвій. - Якщо у дорозі стало погано – розболілася голова чи живіт, маєш право скористатися будь-якими медикаментами з обов’язкової аптечки провідника, – повчає хлопець. - На одній зі станцій до нас в купе сідає жінка з п’ятирічним сином. Говорити виходимо у коридор. Цікавлюся у Матвія, як бути, якщо дитина подорожує на верхній полиці. У провідника можна взяти ремінь безпеки для дитини або дорослого пасажира, якщо він подорожує на верхній полиці. Ці ремені зобов’язані надавати пасажирам верхніх полиць на першу вимогу.

Пасажир поїзда також має право попросити вимкнути музику, якщо заважає. Має право попросити у провідника ковдру незалежно від пори року. До обов’язків провідника входить піднімання і опускання верхніх полиць, хоча зазвичай це роблять пасажири, бо не знають своїх прав. Розбудити вас при під’їзді до вашої кінцевої станції – це також обов’язок провідника.

Користуватися розетками у вагонах поїзда пасажири можуть безкоштовно, це не залежить від того, стоїть потяг чи їде. Потяг зупиняється, до вагона біжать люди із сумками:

- До речі, вони мають право сідати у будь-який вагон поїзда, - додає мандрівник. - Якщо спізнюються на потяг, а до його відправлення встигають дійти тільки до першого або хвостового вагона, хоча у квитку вказані місця в іншому кінці поїзда, пасажири можуть сісти в будь-який найближчий до них вагон. Це правило актуальне для посадки на проміжних станціях, зупинка на яких дуже коротка за часом. Час від часу у мене виникають конфлікти з провідниками через електронні квитки, які я купую через Інтернет. Дехто з працівників не до кінця розібрався із системою сканування спеціального QR-коду на квитках, тому часто «ганяють» мене у каси роздруковувати їх.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео