Тамара Коблик

У які міста переїжджає український бізнес під час великої війни

Український бізнес переїжджає з міст до областей

Майже 19 тис. компаній переїхало від початку 2022 року, за даними ЄДР. Найпопулярнішими напрямками, куди рухається бізнес, виявилися Київська та Закарпатська області. Серед усіх компаній найчастіше релокуються оптовики. Такі дані оприлюднили на opendatabot.

З усієї кількості компаній, які змінили своє розташування від початку повномасштабної війни, трохи більше 1 тис. переїхали з міста до області. Половина з них — понад 600 підприємств — виїхали з Києва, а ще 60 або 5,1% — з Одещини.

 
Переважно, для переїзду обирають Київську область — 546 переїздів. Це майже кожна друга релокація бізнесу від початку повномасштабної війни. А найпопулярнішим став маршрут з Києва до Київської області: 359 релокацій. Фактично, 30% усіх випадків, коли бізнес переїздить в область, припадають на цей маршрут.

Інші маршрути виявилися менш популярними. Наприклад, на другому та третьому місці шляхи від Львівської до Київської області та із Києва до Закарпаття — 2,7% та 2,6% відповідно (30-32 підприємств).

Лідерами за переїздами стали компанії, які займаються оптовою торгівлею — 344 релокацій (29.3%) та транспортна галузь — 92 релокації (7.8%).


 
ТОВ «Укролія» з обігом у понад 4 млрд грн стало найбільшою компанією, яка змінила своє розташування. Підприємство переїхало з Києва до Полтавської області. ТОВ «Київ-Атлантик Україна» з обігом у понад 2 млрд грн також поїхало з Київщини — проте до Черкащини.

Закриває топ бізнес-мігрантів ТОВ «Керхер» з обігом у понад 1 млрд грн — компанія змінила місце реєстрації на Київську область.

Ми почали готуватись до переїзду ще 7 років тому — придбали землю, у 2020 році розпочали будівництво на Київщині, яке було перервано нападом рф та частковою окупацією області. Вже за 4 місяці після звільнення Київщини компанія поновила будівництво — тож, наприкінці 2023 року наша команда заїхала у новий простір. Загалом, розміщення компанії за межами міста, у регіонах, є частиною філософії бренду Керхер по всій Європі, — коментує Надія Крепосна, маркетолог компанії Керхер.

Читайте також: Як майстриня манікюру з Маріуполя заснувала власну студію у Тернополі

Переселенка з Сум відкрила кафе у Тернополі

Як переселенці з Харкова шиють український одяг у Тернополі

«Від нашого магазину і будинку нічого не залишилося»: як переселенка з Бахмута відкрила власну справу у Тернополі

«Їхали і молилися, щоб нашу машину не обстріляли»: історія родини з Маріуполя, яка відкрила пекарню у Тернополі (відео)

Фото Опендатабот та з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео