Вже відомо, коли може подорожчати хліб (Агро-новини)
У 2017 році після збору нового врожаю, коли з'явиться дороге зерно, вартість хліба може зрости.
Про це повідомив експерт Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин, передає «ГолосUA».
«Хліб потроху дорожчає з початку 2017 р. Станом на серпень продукт подорожчав на 13%, причому кожен місяць він дорожчає на 1,5-2%. Природно, дана тенденція продовжиться. Крім того, зерно нового врожаю об'єктивно буде дорожчим, тому що туди вкладається нова «мінімалка», нові ціни на енергоносії. Тим більше ціни на ф'ючерси на зерно на світових ринках зростають останні 6 місяців. Зерно для України — це експортний товар, тому подорожчання позначиться і на внутрішньому ринку. Як тільки з'явиться дороге зерно нового врожаю, а ми повинні розуміти, що приблизно 60% вартості хліба, все це ляже в нову ціну хліба і це дасть стимул до її зростання», — розповів експерт.
Судячи зі стану ринку, світові трейдери очікують зростання цін на зерно, пояснив Пендзин.
«Ф'ючерси на сьогоднішній день — індикатор ціни на зерно. Останні півроку ф'ючерси потроху ростуть, на сьогоднішній день приріст становить 15-20%. Це означає, що світові трейдери очікують зростання цін на зерно», — заявив аналітик.
Зростання числа зерновозів в Україні не вирішило проблеми з перевезенням врожаю
Кількість вагонів-зерновозів в Україні за останній рік збільшилася на 21%, проте учасники ринку і далі зазнають проблем з транспортуванням своєї продукції.
Проблеми з наявністю рухомого складу та його розподіленням на «Укрзалізниці» гостро постають кожного літа на початку нового маркетингового сезону, коли пропозиція і навантаження є максимальними, говориться у повідомленні «Українського клубу аграрного бізнесу».
«За даними «Укрзалізниці», загальна кількість зерновозів станом на 21.08.2017 складала 17730, що на 3760 більше, ніж було в аналогічний період минулого року. Таке зростання парку рухомого складу було досягнуто переважно за рахунок збільшення кількості приватних вагонів. Але складнощі з перевезенням зернових залізницею залишилися. Об'єми перевезень «Укрзалізницею» такі ж як торік», — говориться у повідомленні в УКАБ.
Більше того, як підкреслюють в асоціації, середня добова оборотність вагонів-зерновозів з 6 напрямів збільшилася в середньому на 1,14 доби на трьох: Львівській, Південно-Західній та Одеській залізницях. Вагони простоюють. Причинами логістичних проблем гравці ринку називають незадовільну роботу «Укрзалізниці» з порожнім та рухомим складом, погану внутрішню координацію та численні недоліки нововведеної автоматичної системи розподілу вагонів, забюрократизованість і т.д., додали в УКАБ.
Гройсман пообіцяв збільшити компенсацію за техніку
Фінансування урядової програми отримання часткової компенсації вартості сільгосптехніки та обладнання українського виробництва наступного року буде збільшено.
Про це сказав прем'єр-міністр України Володимир Гройсман, говориться у повідомленні урядового порталу.
«На програму цього року виділено 550 млн грн. І це лише початок масштабної програми підтримки вітчизняного виробника сільгосптехніки. Наступного року ініціативу буде продовжено, а фінансування збільшено. Обсяг асигнувань досягне 1 млрд грн. Я зацікавлений у тому, щоб українські заводи працювали, виробляли конкурентну продукцію, розширювали своє виробництво, а українці мали роботу», — зазначив глава уряду.
Як уточнюється, перші трансакції за програмою будуть оформлені вже найближчим часом.