Як тернопільські дорожники борються із ожеледицею?

ef360e8-sil1

При боротьбі з ожеледицею шляховики використовують піщано-соляні суміші.

З початку зимового періоду при подоланні наслідків негоди на дорогах Тернопільщини, шляховики витратили 25 тисяч тонн протиожеледних матеріалів. Наразі використано 60% заготовленої суміші піску та солі, повідомляють в прес-службі Тернопільської ОДА.

У приготуванні таких  сумішей головне – правильно дотриматись пропорції. Оптимальне співвідношення  солі та піску 1 до 3, або 2 до 3. Саме така суміш добре топить сніг і дорожнє покриття стає безпечним для руху транспорту.

Посипаючи дорожнє покриття спецавтомобіль рухається зі швидкістю, в середньому, 25 кілометрів на годину. Одна піскорозкидальна машина здатна посипати 9 кілометрів дороги за один раз, далі потрібно знову завантажувати  протиожеледні суміші.

Цікаво буде знати:

У Західній Європі вже понад двадцять років не посипають дороги сіллю; у Скандинавських країнах з ожеледицею допомагає впоратися дрібний гравій і пісок. Причому прагматичні скандинавці одну й ту ж саму посипку збирають і використовують наступного року.

У Німеччині, де клімат тепліший, будь-яких посипань намагаються уникати. Хіба що на крутих спусках та підйомах. Але водії там дисципліновані й суворо дотримуються правил дорожнього руху, де чітко прописано необхідність на час зимової ожеледиці «одягати» на колеса транспорту спеціальні ланцюги. Електронні табло висвічують максимально допустиму за даної погоди швидкість. У заможних країнах не є рідкістю дороги з підігрівом. А там, де його немає, льодову кірку розтоплюють за допомогою реактивних двигунів.

У Польщі, в містах, також відмовилися від солі, але іноді посипають нею крутогори на автошляхах поза містом. Та при цьому дуже дослухаються до порад тамтешніх екологів.

Вибір читачів за тиждень

Відео