Як тернополянам «полікувати» свою англійську?
Навчання часто порівнюють із лікуванням, коли учню потрібно подібно до пацієнта пояснювати сенс виконання дій обраної тренером техніки. «Полікувати» англійську тернополянам можна за допомогою освітнього підходу CLIL – Content and Language Integrated Learning. Це передбачає вивчення іноземної мови, що поєднується з іншими предметами чи темами – фінансова грамотність, біологія, політологія, медицина, тощо.
– В лікарнях Америки існує чудова практика – повідомляти хворому у найдрібніших деталях процес його лікування, включаючи те, що з ним робитимуть у ході операції, себто як він і лікар очікують дійти до мети – одужати, – пояснює тренерка з англійської мови Яна Козаченко. – У царині освіти вчитель часто є беззаперечним авторитетом і на власний розсуд обирає техніку лікування-навчання, тоді як учень залишається віч-на-віч з запитанням «навіщо я це роблю». Тож можна пояснити свої роздинки методик вивчення іноземної, щоб поволі зникали сумніви щодо того, чи належним чином тренер «лікує» Вашу англійську. Одна із них – CLIL.
Методика CLIL з’явилася у 1994 як одна зі спроб підвищити ефективність вивчення англійської мови у Фінляндії та Нідерландах. Тригером стали і політичні обставини – позитивні зрушення у стосунках ЄС та країн, що бажали вступити до унії. Відтак з’явилася потреба підсилити компетенцію студентів не лише у мові, але й інших дисциплінах, що за собою потягло стрімкі зміни у системі освіти.
– Ця методика не передбачає попереднього вивчення англійської, це відбувається синхронно з опануванням предмету, – продовжує Яна. – Звісно, що задовго до винайдення методики CLIL, вчителі розвивали мисленнєві навички учнів, запитуючи «Коли?», «Куди?», «Який?», «Скільки?» і «Хто?». Ці запитання передбачають конкретну відповідь. Лернери таким чином розвивають навички пригадування, повторення, прослуховування та розуміння. Та за класифікацією Блума, розрізняють низький і високий рівні мисленнєвих навичок . До мисленнєвих навичок низького порядку належать такі когнітивні процеси, як знання, розуміння та застосування. До високого порядку – аналіз, синтез та оцінка, тобто аналіз речей у проекції «Чому?», «Як?» та «Які докази існують?». Класифікація за Блумом пояснює, як відбувається процес глибинного розуміння змісту того, що ми вивчаємо:
-нам необхідно пам’ятати концепт, перш ніж ми зможемо зрозуміти його;
-нам необхідно зрозуміти концепт, перш ніж ми зможемо застосувати його;
-нам необхідно мати можливість застосувати концепт, перш ніж ми зможемо
проаналізувати його;
-нам необхідно проаналізувати концепт, перш ніж ми зможемо його оцінити;
-нам необхідно пам'ятати, розуміти, застосувати, аналізувати та оцінювати концепт,
перш ніж ми можемо створити щось нове;
Щоб зуміти провести оцінку інформації, варто вчитися за CLIL, адже за аналізом тренерки:
– Два завжди краще одного. Мова як об’єкт вивчення актуальна лише для науковців. Для переважної більшості - це є лише інструментом у межах власного комунікативного контексту. З цією метою люди шукають курси з англійської для бізнесу, маркетингу, політики тощо. Методика CLIL дозволяє піднести на новий рівень як знання людини зі сфери, у якій вона працює, так і рівень самої англійської мови.
– Коли вивчаєш те, як щось працює і робиш це англійською – отримуєш глибинне розуміння предмету загалом, а не лише дослівний переклад термінів, що стосуються його;
– Підхід заохочує незалежне пізнання, відтак зберігається автономія лернера у процесі пізнання та поділяється відповідальність з вчителем за досягнення очікуваного результату;
– Даний підхід доповнює одну зі сфер інтересів людини, себто «англізує» її, знижуючи дискомфорт у ході опанування мови.
– Досліджуючи цікаву для себе сферу/предмет тощо, знижуються страхи учня перед використання іноземної мови. Вони спричинені страхом, хвилюванням, соромом від незнання та часто ускладнюють засвоєння нової інформації.
Більше про «англовітамінки» читайте у телеграмі та фейсбуці.Фото з відкритих джерел