Орест Сарматський

80% насіннєвого матеріалу картоплі знаходиться в тіні (Агро-новини)

04 (Copy)

В Україні спостерігається гострий дефіцит сертифікованого насіннєвого матеріалу картоплі.

0402 (Copy)
0402 (Copy)

Таку думку висловив керівник насіннєвої компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук, говориться у повідомленні Української асоціації виробників картоплі.

«Офіційно картоплю  на сьогодні вирощують на площі 55 тис. га. Для посадки потрібно 150-180 тис. тонн сертифікованого матеріалу. Офіційно в Україні за минулий рік було вироблено лише 24 тис. тонн  насіннєвої картоплі, а зареєстровано лише 10 офіційних виробників сертифікованої насіннєвої картоплі. Це наочний доказ того, що 80% ринку насіннєвого матеріалу картоплі знаходиться в тіні», — стверджує Гордійчук. 

Він пояснив, що сертифікація картоплі дуже потрібна, адже від цього залежить і якість товару, тобто столової картоплі, яку виробник отримує «на виході».

За його словами, фермери, які офіційно завозять насіннєву картоплю в Україну, сплачують роялті та сертифікацію, але фактично нічого на ній не заробляють — гроші до кишені кладуть ті, хто реалізує несертифікований  насіннєвий матеріал.

На думку Гордійчука, з боку державних органів потрібен більш жорсткий контроль виробників картоплі, це допоможе легалізувати насінницьку діяльність і вивести її на інший, більш високий рівень розвитку.

70% світового виробництва овочів реалізуються у свіжому вигляді

0401 (Copy)
0401 (Copy)

У світі 70% овочів реалізуються у свіжому вигляді, особливо за межами США та ЄС. Окрім цього, в середньому на 1% щорічно зростає попит на заморожені овочі, а глобальне споживання консервованих овочів за останні 10 років істотно знизилося.

Таку статистику у ході першої зустрічі учасників Клубу стратегічних партерів плодоовочевого ринку озвучив керівник підрозділу маркетингу засобів захисту рослин компанії Syngenta в Україні Микола Довгаль, посилаючись на результати досліджень нідерландського агентства RaboResearch.

Говорячи про експорт, він додав, що більша частина овочів в світі, як і раніше,  вирощується для продажів на місцевих ринках.

«Експорт овочевої продукції становить лише 5%, проте доля експортного ринку зростає», — каже експерт.

Микола Довгаль, посилаючись на результати досліджень нідерландського агентства RaboResearch, говорить, що зростає попит на підготовлені до приготування або вже приготовані овочі та на овочеві снеки.

Вибір читачів за тиждень

Відео