Де передвиборна агітація працює найменш ефективно на Тернопільщині

Передвиборна агітація важлива як для самих кандидатів на пост Президента, так і для суспільств, оскільки саме через неї вони можуть більше дізнатися про програми та отримати знання, необхідні для свідомого вибору.

До слова, агітація з боку людей в Україні здійснюється безоплатно, проте недавня постанова ЦВК зазначила, що відшкодування витрат на харчування, проїзд для агітаторів того чи іншого кандидата можуть відшкодовуватися. Але не всі політичні сили згідні із таким рішенням, бо вбачають у цьому підкуп виборців. Та все ж експерт ГО «Український Центр суспільного розвитку» Ігор Рейтерович наголошує на тому, що агітаційна робота є складною, тому хоча б такі елементарні речі мають відшкодовуватися.

Якщо звернутися до закордонного досвіду у проведенні агітації, то дійсно, вона відбувається на волонтерських засадах, але фонди виділяють кошти на харчування, проїзд та інші необхідні речі. Проте, у багатьох розвинених країнах, участь волонтерів під час виборчої агітації – це можливість показати себе, свої сили для того, щоб розпочати політичну кар’єру. Але в Україні увійти в політику під час агітування доволі складно.

- На сьогодні в усіх політичних партій, які мають своїх кандидатів на пост Президента, є потреба в проведені агітаційної роботи. Ми бачимо білборди, агітацію по телебаченні, але насправді самих агітаторів дуже мало, - додає Ігор Рейтерович.

Проблема малої кількості агітаторів виливається в те, що багато людей не до кінця обізнані у програмах усіх кандидатів, тому і зробити свідомий вибір, заснований на знаннях про них, їм важко.

Особливо це проявляється у сільській місцевості, де люди з особистих причин не можуть годинами сидіти в Інтернеті та перечитувати програми усіх кандидатів. І не факт, що вони прийдуть на виборчу дільницю та стануть читати їх. Відтак громадяни не зможуть зробити цілком свідомий вибір, що заснований на розширених знаннях про кожного із кандидатів у Президенти. Крім того це не дозволяє кандидатам розказати про себе і повністю відкрити, роз’яснити власні програми для всіх жителів країни.

- Якщо ми дивимося на Європу, або США, ми бачимо, що кампанія «від дверей до дверей» - це основа будь-яких виборів. Крім декількох країн, наприклад Німеччини, де це розцінюється як втручання в особистий простір людини. Та все ж, у США на виборах так працює багато волонтерів. В Україні такого немає, що є певною проблемою. Бо така агітація, сприяє певному підвищенню свідомості громадян, вони будуть більш свідомо робити вибір, будуть орієнтуватися не на емоції, а знання, - зауважує Ігор Рейтерович.

Контент виготовлено у співпраці з Тернопільським прес-клубом за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Фото автора

Вибір читачів за тиждень

Відео