Для вивчення іноземної мови тернополянам знадобиться тандем тестування та комунікативних методик
Ознайомитись із методами вивчення англійської мови мала нагоду викладачка іноземної мови з Тернополя Антоніна Палецька у Західно-Фінлянському коледжі під час поїздки з метою навчання студентів IT Step University. Такий новий досвід у міжнаціональному мультикультурному середовищі змусив по-новому оцінити використання тестування як форми контролю у поєднанні з комунікативними методиками.
– Обов’язковою вимогою перед початком навчання було написання вступного тестування, результати якого давали підстави для поділу на групи та підгрупи за рівнем знань, – розповідає Антоніна Палецька. – Навчання відбувалося за двома програмами: програма середнього рівня (рівень А2-В1) – для новачків, котрі володіють базовими знаннями англійської мови, а також для осіб, які володіють англійською мовою на середньому рівні; програма розмовного курсу «Інтенсив» (рівень В2-С1) – для осіб, які володіють англійською мовою на рівні вище середнього та бажають вдосконалити свої знання, уміння та навички до вільного володіння. Оскільки тести дозволяють отримати об’єктивні оцінки рівня знань, умінь і навичок, у перший день проекту було проведено вступний тест. У той же час, тест дозволив побачити слабкі місця студентів у сфері лексики та граматики. Тому наступні заняття були присвячені граматичним темам (тим, які становили труднощі, відповідно до результатів тестів) та лексичній сполучуваності (здатності коректно поєднувати слова між собою з урахуванням морфологічних, стилістичних та семантичних характеристик).
Викладачами в коледжі є носії мови. Студентам повідомили про необхідність проведення контролю чотирьох видів мовленнєвої діяльності, так званих «чотирьох китів», та написання підсумкового тесту. Усі зазначені завдання інтегрувалися в п’ятиденний навчальний процес. Тому темпи були шалені, продовжує Антоніна.
– Особистісно-орієнтоване навчання забезпечило співпрацю та активну творчу діяльність студентів на занятті, максимальне занурення в мовний процес. Оскільки апеляція студентів до рідної мови звелася до мінімуму, навчання було спрямоване на розвиток і самовдосконалення особистості, на розкриття творчого потенціалу та резервних можливостей, – додала викладачка. – Парна робота, завдання, що передбачали роботу в групах, індивідуальні презентації, які допомагали відчути себе справжніми спікерами свідчили про змістовність занять та використання підходу, спрямованого на засвоєння мови за допомогою знань з інших галузей наук.
Тож ефективність поєднання тестів та комунікативних методик полягає в наступному:
1. Тестові завдання є оптимальним засобом контролю і оцінки знань в силу своєї об’єктивності, простоти у використанні. Аналіз результатів тестів допомагає виявити слабкі місця студентів, визначаючи наступну тему заняття.
2. Оскільки одним з основних принципів сучасних методів є рух від цілого до окремого, справедливо буде визначити тестовий контроль як метод, що повідомляє загальну картину сформованих компетентностей, в той час як використання комунікативних методик дозволяє формувати ці компетентності та працювати над вдосконаленням їх складових, стимулюючи мовні, когнітивні і творчі здібності.
3. Використання комунікативних методик спрямоване на активізацію студента та розміщення його як центральної фігури навчального процесу, яка усвідомлює, що вивчення іноземної мови пов’язане не стільки з прийомами і засобами навчання, скільки з його власними інтересами та особистісними характеристиками.
4. Мета комунікативних методик – «включити» студента, змусити його діяти, працювати, бути винахідливим, критичним, активним; створити умови для вдосконалення умінь та навичок, рівень яких, відповідно до тестової перевірки, був недостатнім. Мета тестових завдань – перевірити рівень сформованості мовних та мовленнєвих компетентностей для визначення подальшого шляху їх вдосконалення.
Фото з відкритих джерел