Дороги Тернопільщини вкриваються коліями через недобросовісних перевізників
Вже понад місяць у області обмежено рух великотоннажних автомобілів загальною масою понад 24 тонни у спекотні дні літнього періоду (при температурі 28 і більше градусів за Цельсієм) з 10.00 до 22.00 год. Заборону ввели, аби дороги, покриття яких під сонцем стає еластичнішим, не руйнувалися. Втім, далеко не усі перевізники дотримуються правил, котрі дозволяють зберегти майно громади.
Служба автомобільних доріг у Тернопільській області, яка є балансоутримувачем доріг загального користування краю, попередження про обмеження руху розміщувала на інформаційних панно та дорожніх знаках. Писали про це і місцеві ЗМІ. Втім, недобросовісними власниками та водіями фур було проігноровано вимогу не їздити у спеку, якщо транспортний засіб важчий за 24 тонни.
Влітку великотоннажні авто залишають після себе колійність і напливи на дорожньому покритті. Окрім того надміру навантажені транспортні засоби створюють загрозу безпеці руху для інших водіїв та пішоходів.
Спеціалісти служби доріг підрахували, скільки за червень було завдано збитків державі – власниці доріг нечесними перевізниками. Сума вражає. Так, протягом місяця їзда дорогами у спеку наробила шкоди на майже 22 мільйони гривень! Найбільших руйнувань зазнали траси міжнародного та національного значення: М 12 (Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка), М 19 (Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече) та Н-02 (Львів-Тернопіль). Також незворотні пошкодження завдали обходу Тернополя (трасі Р-41). Втім, тут негативний вплив мали одразу два фактори: порушення перевізниками температурного режиму та надмірний транспортний потік, адже вже майже рік рух вантажівок через Гаївський міст заборонено і всі вони їздять виключно біля Білої та Глибочка.
Аби запобігти руйнуванням, вже другий рік на Тернопільщині працює 2 пересувних комплекси для зважування великогабаритного транспорту. Їх щодня встановлюють на інших ділянках автошляхів області, переміщуючи хаотично. Вимірювання здійснює Служба автомобільних доріг спільно з Національною поліцією та Укртрансбезпекою. Процес обстеження відбувається так: вантажівки зупиняє поліцейський і супроводжує до вагів. Після цього співробітники Служби автомобільних доріг проводять вимірювання. Зафіксовані факти перевантаження передаються у документальному вигляді представникам Укртрансбезпеки, які на місці виписують штраф.
Розмір стягнення залежить від того, яку відстань подолала вантажівка і куди їде. Також впливає розмір перевантаження. Щодня виписують штрафів на десятки тисяч гривень. Порушенням також вважається і перевищення габаритності багажу. Під час зважування вимірюються також і об’єми. Найбільший виписаний у цьому місяці штраф складав 1,5