Віра Олександрович

Про «свіжі» новації жителям Тернопільщини розповів Сергій Бабій

Бабій_сорочка

Низку новацій нещодавно запровадили у сфері податкового законодавства України. Звісно ж, знати про це варто і жителям Тернопільщини. Інакше, можна «нарватися» як мінімум на штраф.

Відповідно, у Головному управлінні ДПС в області відбулася «гаряча» лінія. Заступник начальника відомства Сергій Бабій поспілкувався із підприємцями. Найцікавіші запитання телефонного зв’язку і відповіді на них для читачів «Терену» відібрали у Відділі пресслужби Головного управління ДПС у Тернопільській області.

- У вересні Міністерство фінансів внесло зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств. Наше товариство цікавить, коли вперше подавати звітність за оновленими формами?

- Так, 17 серпня 2021 року набув чинність наказ Міністерства фінансів від 04.06.2021 р. №317 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств». Платникам податку на прибуток підприємств необхідно подавати декларацію за оновленою формою починаючи з 01.01.2022 р. за звітний (податковий) період 2021 р.

- Податковий орган надав запит щодо питання трансфертного ціноутворення. У період карантину строки надання відповідей платниками змінили. Проте контролери вимагають у 30-денний термін. Чи правильно це?

- Так, поясню. Наказом Міністерства фінансів від 20.08.2021 р. №478 для усунення неоднозначного трактування норм податкового законодавства затверджена Узагальнююча податкова консультація стосовно тимчасового зупинення перебігу строків надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів щодо подання документації з трансфертного ціноутворення.

Зокрема, у документі визначили: призупинення строків надання відповідей на запити ДПС на період дії карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), не розповсюджується на подання документації з трансфертного ціноутворення. Тобто у разі отримання запиту на надання документації з трансфертного ціноутворення у період дії карантину платник податків має надати таку документацію у звичний строк, передбачений законодавством, тобто 30 календарних днів.

- Конкретизуйте зміни, що передбачає наказ Мінфіну від 26.07.2021 р. №427…

- Найперше зауважу, що вказаним наказом затвердили зміни до нормативно-правових актів, що регламентують процедури реєстрації, опломбування, застосування, обліку реєстраторів розрахункових операцій та центрів сервісного обслуговування в ДПС. Набрав чинність він 17.09.2021 р., у момент офіційної публікації.

По-перше, у Порядку реєстрації і застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), оновили перелік обставин, що передбачають проведення операцій «службова видача» та «службове внесення», які не є фіскальними, на РРО, а саме: - внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків, якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій; - реєстрація суми готівки, що зберігається у місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту (службове внесення); - реєстрація суми готівки, що вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів (службова видача).

Зазначені операції - уніфіковані і застосовуються тотожно як користувачами «традиційних» РРО, так і програмних. Також у документі уточнили строки зберігання та обов’язок платника надати до перевірки під час її проведення актів «Про видачу коштів» і «Скасування помилково проведених через РРО сум розрахунків». Так, акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку, помилкової форми оплати зберігають протягом 3-х років. При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати зазначені акти контролюючим органам під час проведення перевірки.

По-друге, у Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій конкретизували вимоги до статусу пристрою після встановлення на нього безкоштовного або іншого програмного рішення для програмного РРО. Тепер після встановлення безкоштовного або іншого програмного рішення для ПРРО на відповідний пристрій, що належить суб’єкту господарювання на праві власності, володіння, користування, такий ПРРО - підлягає реєстрації згідно із цим Порядком.

- Податкова амністія: про що варто знати багатіям?

- Протягом одного року, до 1 вересня 2022 р., українці матимуть змогу відкрито заявити державі про свої реальні статки, зокрема - про ті, з яких ніколи раніше не сплачувалися податки. Держава, у свою чергу, обіцяє не карати за ухилення від оподаткування та дати шанс громадянам розпочати своє фінансове життя «з чистого аркушу». Ціна легалізації статків – 5% для активів, що знаходяться на території України, 9% - для активів за кордоном і 2,5% - для ОВДП. Це суттєва економія, якщо порівнювати зі звичайними ставками податків на дохід – 18% ПДФО та 1,5% військового збору.

Декларування активів здійснюється винятково за бажанням громадянина, який має право на таке декларування. Декларація подається до Державної податкової служби України безпосередньо платниками через Електронний кабінет. До подання одноразової декларації платник має розмістити кошти в національній або іноземній валютах на спеціальному рахунку, що може бути відкритий в банках України.

Довідка. Подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію можна ТУТ. Спілкуватися з податковою службою можна дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

Фото надане Відділом пресслужби Головного управління ДПС у Тернопільській області

Вибір читачів за тиждень

Відео