Юлія Пацкаль

«Хочемо дарувати радість у цей непростий час»: як тернопільські квіткові магазини працюють в умовах блекауту 

На початках деякі магазини та гуртівні втратили чимало рослин, адже без електроенергії не працювали холодильники, які підтримують відповідну температуру. Однак квітковий бізнес вдалося зберегти 

Перебої з електроенергією створюють додаткові труднощі для бізнесу, якому і так нелегко в умовах війни. Продовжують свою роботу в складних умовах і квіткові магазини. Адже попри все люди купують букети, щоб зробити приємне близьким на день народження чи інше свято або потішити коханих жінок. Однак вести квітковий бізнес під час блекауту - справа не з простих.  Адже квіти потрібно зберігати у відповідній температурі у холодильних кімнатах, які не можуть працювати без електроенергії. Тож підприємцям довелося швидко приймати рішення, аби рослини не загинули.

Терен продовжує цикл публікацій про те, як тернопільський бізнес працює в умовах блекауту. Наступна історія - про квіткові магазини.

Читайте також: Апельсини, інжир, папайя: як сім’я з Тернопільщини в умовах блекауту вирощує екзотичні рослини

Адаптувалися до нових умов та працюють кожного дня

 “Флорія” -  це тернопільська компанія, яка займається гуртовим і роздрібним продажем квіткової продукції. З перших днів війни команда флористів працює без вихідних. Як долають виклики війни, зокрема, з відключенням електропостачання, розповіла керівниця гуртівні Анастасія Бачинська.

Наша квіткова компанія займається гуртовим і роздрібним продажем квітів, вазонів та іншої продукції. Найбільший квітковий маркет розташований на вулиці Микулинецькій, 116, тому вся наша увага сконцентрована тут. З початку повномасштабної війни, багато бізнесів на кілька днів припиняли роботу, щоб подивитись, як буде складатися ситуація в країні. Але ми працювали в такому ж режимі, як і до 24 лютого, - розповідає вона. - Звісно, що у перші дні війни зменшився попит на квіти. Через це наша компанія понесла певні втрати, бо напередодні 24-го ми закупили товар, який вже наступного дня став нікому не потрібен.

Коли почалися проблеми зі світлом, компанія закупила генератори для безперебійної роботи усіх магазинів.

У нас велика кількість товару і потрібно, аби працював холодильник, щоб підтримувати відповідну температуру для квітів і вазонів, - каже Анастасія Бачинська.

Хоч генератор і рятує бізнес, але з ним з’явився й додатковий клопіт і витрати на обслуговування. Проте цін на квіти в зв’язку з цим не піднімали.

Генератор допомагає, але його сервіс - недешевий. Адже постійно потрібно купувати і доставляти пальне, а також запустити цей пристрій і слідкувати за його роботою. Але мусимо якось миритися з цим і працювати, - зазначила Анастасія.

Незважаючи на труднощі, “Флорія” не припиняє свою роботу. Адже працівники переконані, що саме квіти можуть подарувати піднесений настрій та позитивні емоції у такий непростий час. Також компанія вдячна захисникам і захисницям за можливість працювати. 

З перших днів війни ми підтримуємо наших захисників, певну частину прибутку донатимо на допомогу армії. Крім того, допомагаємо на волонтерські проекти для наших воїнів, допомагаємо з придбанням автомобілів та інших технічних засобів для військових. В єдності – наша сила, тому маємо підтримувати один одного в такий важкий час,- додає керівниця гуртівні. 

Закритися через те, що немає світла - не вихід

Коли на початках почали вимикати електропостачання, власниця онлайн-магазину edelweiss.ternopil Вікторія спершу не знала, як пристосуватися до нових умов, а в гуртівні квітів були збитки. 

Квіти потребують прохолодної температури, - це +6+8 градусів. А холодильники, в яких ми зберігали рослини, не могли працювати без електроенергії. Втрати квітів у цей період були великі, але ми продовжували працювати, - розповідає Вікторія.

Лише місяць тому до гуртівні вдалося придбати генератор, який врятував бізнес. Але постійне відключення світла вже встигло вплинути на вартість квітів.

Ціни зросли через те, що були збитки. Взагалі подорожчали й саджанці, які ми беремо вирощувати, бо у теплицях теж є збитки, - пояснила власниця.

Тепер про закриття бізнесу вже не йдеться. Онлайн-магазин квітів продовжує свою роботу попри усі труднощі. Крім цього, 10% з кожної покупки віддають на потреби Збройних сил України.

Ми не думаємо про закриття, адже це точно не вирішення ситуації. Люди так само потребують свята, хочуть зробити подарунок, або ж потішити себе. Це не вихід опускати руки, закритися і сидіти вдома через те, що немає світла, - каже власниця онлайн-магазину.

Ситуацію врятував генератор

Вимкнення світла не встигло завдати збитків магазину Kamulia. Тут генератор придбали у перший же день, коли зникло електропостачання. 

Взагалі взимку вимкнення світла не таке страшне для квітів, якби це було, приміром, влітку. Адже спека дуже швидко псує рослини, і вони постійно потребують охолодження. Взимку з тим ще можна якось впоратись, - каже власниця магазину Христина Камуля.

Та попри те, що до магазину придбали генератор, залишаються труднощі, на які важко повпливати. Адже коли у мікрорайоні, де знаходиться магазин, вимикають світло, то з ним пропадає і зв’язок.

Тоді стає неможливим спілкуватися з клієнтами, та обробляти інтернет-замовлення, що є дуже важливим для моєї квіткарні. Але попри все я продовжую працювати. Гадаю, що якщо ти хочеш аби у таких реаліх, як ми зараз живемо, працював бізнес, то потрібно дуже швидко вирішувати будь-які питання і долати труднощі. Інакше бізнес почне згасати разом зі світлом. Я ж роблю все, аби він працював, - зазначила Христина.

Читайте також: «Ми мусимо триматися»: як тернопільські кав’ярні працюють в умовах блекауту.

Стрижуть при ліхтарях і не здаються: як тернопільські перукарні і барбершопи працюють в умовах блекауту.

Фото надані власниками квіткарень

































Вибір читачів за тиждень

Відео