Оксана Бучко

Хто взяв у заручники учнів на Тернопільщині?

image
У Бережанській школі №3 на Тернопільщині не відкрили до навчання 10 клас. Як заявляє мер Бережан Ростислав Бортник, це не міська рада чи виконком взяла у заручники учнів, і точно не за два дні до першого дзвоника виникла така проблема. Також він запевняє, що проведуть службове розслідування і притягнуть до відповідальності винуватців такої ситуації.
- Прошу ознайомитись з рішенням виконкому N156 за 13 травня 2021року, - пише він. - Це попередня мережа і кількість класів: ЗОШ-1, 1 клас та 27 учнів; ЗОШ-2, 1 клас та 18 учнів; ЗОШ-3, 1 клас та 19 учнів; Гімназія; 1 клас та 24 учнів. У п.9. йдеться про те, щоб забезпечити відкриття 10-х класів з наповнюваністю не менше 18 учнів. У п.13 - керівникам закладів до 20 серпня подати остаточні списки. 20-го серпня міська рада додатково поставила вимогу подати поіменні списки по 10-х класах. 26 серпня міська рада повідомила, що за дві години до виконкому потрібно принести оригінали свідоцтв про закінчення 9-го класу, і що ми будемо звіряти з поданими списками. У попередні роки були маніпуляції з кількості учнів, значні відмінності, відкривались класи з більшою кількістю учнів, на яку виділялась субвенція, а по факту було менше. Під час перевірки перед виконкомом було перевірено та підтверджено: ЗОШ-1, 1 клас та 28 учнів; ЗОШ-2, 1 клас та 19 учнів; ЗОШ-3, 1 клас та 12 учнів; Гімназія, 1 клас та 24 учнів. Проблема була відома ще на початку серпня, коли завершилась вступна кампанія. Але не повідомили ні у МР, ні у відділ освіти. Ймовірно думалось, «і так зійде», «в попередні роки пройшло, і зараз пройде».

240041965_10223286415980882_7299912771711278159_n
240041965_10223286415980882_7299912771711278159_n

239055652_10223286416460894_4922520568292407242_n
239055652_10223286416460894_4922520568292407242_n

241512804_10223286417460919_8103663654663759403_n
241512804_10223286417460919_8103663654663759403_n

Про те, що діти втратили право на освіту, тому, що не все так просто у школі №3 пише у коментарях Наталія Пришляк.
- Підтримую учнів, які мають право на повноцінну освіту, - йдеться у дописі. - Вони не винні у ситуації, що склалася. В якійсь мірі розумію батьків, що не були попереджені адміністрацією про можливий сценарій, маючи досвід попереднього навчального року, коли в такій ситуації опинилася ЗОШ №2. Але варто проаналізувати ситуацію глибше. Згадаємо, як щиро прагнув створити математичний десятий клас директор у 2019 році, приписавши 11 дітей до наявних 26 з тою метою, щоб зберегти два десяті класи. Тоді у списки десятикласникіа потрапили діти, що були на той момент студентами іншого навчального закладу. По факту таких зловживань відкрили кримінальне провадження, внесене у Єдиний державний реєстр досудових розслідувань 06.01.2021р. за ознаками ч.1 ст. 366 КК України. В даний час триває досудове розслідування, яке проводить слідче управління ГУНП Тернопільської області. Тоді добилися двох класів, один з яких математичний. А що ми маємо на сьогодні? Серед учнів саме математичного класу, в якому навчалося 15 дітей і директор мав 9 годин на тиждень чотири роки поспіль, двоє здали ЗНО з математики на негативні бали, серед яких медалістка школи, що здає ЗНО на «3»; ще троє учнів саме цього математичного класу здають ЗНО на бали початкового рівня – «4»,»4» і «6», при цьому відвідуючи репетиторство у того ж директора. Якби не результати учнів паралельного філологічного класу, які здали ЗНО значно краще, маючи всього 3 години на тиждень математики, не мала би школа такого рейтингу по здачі ЗНО серед шкіл області (7 місце). У 2020 році, коли здавали ЗНО мої вихованці, які навчалися у класі з поглибленим вивченням іноземної мови за результатами ЗНО школа мала 3-є місце у цьому рейтингу. А тому робимо правильні висновки. Згідна, що математичний клас потрібен, але з відповідним підбором дітей, яким потрібна ця математика і які можуть засвоїти її на відповідному рівні. Тому реорганізації освіти нам не уникнути. Думаю було би доцільніше в межах громади міста утворити три школи - початкову, гімназію та ліцей, як передбачає новий «Закон про повну середню освіту». Це би зняло всі проблемні питання і не було би жодних глобальних конфліктів. Фото з допису

Вибір читачів за тиждень

Відео