Орест Сарматський

Обліпиха принесе до $800 тисяч доходу (Агро-новини)

обліпиха

Щорічний дохід господарства з виробництва обліпихи зростатиме з $ 170 тис. в перший рік реалізації, до $ 800 тис. при підвищенні віку кущів і виході на максимальну продуктивність.

Такі розрахунки наводить компанія Pro-Consulting. «АгроПортал».

За розрахунками аналітиків, для цього потрібно використовувати найбільш оптимальну на сьогоднішній день площу обліпихових насаджень яка становить 10 га.

«Ці невибагливі кущі можуть добре рости в будь-якому регіоні України. При виборі конкретного місця розміщення підприємства під час написання бізнес-плану, ми орієнтувалися на щільність і купівельну спроможність населення, розвиненість транспортної інфраструктури і зупинилися на Київщині», — вважають фахівці.

За проектом планується закупівля дворічних саджанців, для того щоб продавати ягоди вже на другий рік реалізації, так як обліпиха починає плодоносити при досягненні віку трьох-чотирьох років.

Слід враховувати те, що обліпиха є дводомною рослиною. ЇЇ «чоловічі» кущі не дають врожаю, але виконують важливу функцію запилення «жіночих». Тому вони висаджуються своєрідними сім«ями — на одну «чоловічу» рослину доводиться 8-12 «жіночих». На гектарі посадок вміщується близько 1500-1700 кущів обліпихи, кожен з яких вже в перші роки здатний давати 5-9 кг ягід. З віком урожай буде збільшуватися.

«Розмір вкладень в створення обліпихового господарства залежить від його конфігурації. Якщо підприємство зосередиться тільки на виробництві свіжої ягоди, то буде потрібно $ 270-350 тис. В залежності від вартості техніки, площі складу і зарплати працівників. При додаванні обладнання для заморозки і зберігання ягід, необхідно — $ 500-550 тис., але і підприємство буде отримувати додатковий дохід від продажу ягід в міжсезоння за підвищеними цінами», — підрахували аналітики.

McDonald's заклопотаний неврожаєм картоплі

Суха і спекотна погода на півночі Європи призвела до зниження врожаю картоплі. Це стало актуально для картоплі, призначеної для виробництва фрі.

Така ситуація змушує мережі швидкого харчування корегувати свої технології, пише Potatopro.

«Якщо картопля не відповідає нашим специфікаціям — це важливо для налаштувань обладнання в наших ресторанних кухнях, яке вимірює, подрібнює і обсмажує картоплю», — зазначає представник McDonald's Netherlands Юніс Коеккойк.

2101 (Copy) - копия
2101 (Copy) - копия

Зазвичай McDonald's працює з певними постачальниками, які вирощують спеціальну картоплю для мережі, однак неврожай цього року торкнувся їх всіх і у компанії немає іншого шляху, як використовувати більш дрібну картоплю.

«Це не означає, що наші порції тепер будуть складатися з меншої кількості грамів, просто довжина буде іншою», — говорить Коеккойк.

Вибір читачів за тиждень

Відео