Оксана Бучко

Скільки чиновників на Тернопільщині представляють політичні партії?

6.12_ternopil_partijnist_rda2

Близько 10 % керівного складу районних державних адміністрацій на Тернопільщині є членами політичних партій. Про це свідчать дослідження громадського спостереження ОПОРИ за виборами в області. Також 7  представників керівного складу Тернопільської обласної державної адміністрації та  райдержадміністрацій належать до політичних сил, а 49 є позапартійними.

Дослідження робили на основі відповідей на інформаційні запити щодо партійної приналежності керівників. Метою експерименту є оцінка ймовірного використання владних повноважень на Тернопільщині на користь певного кандидата під час найближчої кампанії з виборів Президента.

Політичне членство 15 чиновників (20%) встановити не вдалось, оскільки Тернопільська обласна державна адміністрація, а також Підгаєцька та Підволочиська райдержадміністрації не надали необхідну інформацію. Варто додати, що на момент проведення дослідження чотири керівні посади у райдержадміністраціях були вакантними.

Так, членами політичної партії БПП «Солідарність» є: заступник голови Гусятинської РДА, перший заступник Теребовлянської РДА, а також заступник голови Козівської РДА є головою місцевої партійної організації цієї політсили.

Перший заступник голови Бережанської РДА є членом Народного Руху України. Заступник голови Монастириської РДА – член ВО «Громада» і займає посаду голови обласного об’єднання. Керівник апарату Теребовлянської РДА входить до складу ВО «Батьківщина», а керівник апарату Кременецької РДА повідомила про призупинення членства у цій політичний партії.

6.12_ternopil_partijnist_rda
6.12_ternopil_partijnist_rda

Як додає координаторка громадського спостереження ОПОРИ за виборами в Тернопільській області Ольга Галушка, відповідно до результатів даного моніторингу по Тернопільській області, говорити про масову приналежність керівного складу держадміністрацій до політичних партій не варто. Однак, усім посадовим та службовим особам потрібно дотримуватись законодавства України та не використовувати своїх владних повноважень для прямої чи опосередкованої підтримки певного кандидата на посаду Президента.

У Законі України «Про вибори Президента України» це питання регулюється низкою обмежень. Так, відповідно до пункту 2 частини 4 статті 3, рівність прав і умов участі у виборчому процесі забезпечується: забороною втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування у виборчий процес. А також, у пункті 7 частини 2 статті 11 зазначено, що виборчий процес здійснюється на засадах: неупередженості органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів на пост Президента України, партій.

 Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео