Орест Сарматський

Тернопільська гімназія активно впроваджує інноваційні технології

IMG_6665 (Copy)

Нині багато говорять про локдаун, припинення навчання у школах України. А яка ж ситуація у Тернопільській Українській гімназії імені Івана Франка, зокрема, коли йдеться про дистанційне навчання?

Із цим запитанням кореспондент «Терену» звернувся до заступника директора з навчально-виховної роботи гімназії Ольги Ензельт.

- Ольго Павлівно, отож, дистанційне навчання в гімназії. Напевно, ця тема, не обійшла навчальний заклад, як і тисячі українських шкіл та гімназій?

- Так, звичайно. Ми є членами соціуму і тому всі проблеми, які є в суспільстві, не обминають і нас. Скажу відверто, нас непокоїть припинення навчання в школах України. Адже ми можемо передбачити результати цього процесу, які, на жаль, є далеко невтішними.

 

- Отож, попереду зимові канікули. Якими вони будуть для гімназистів?

- Так, у нас попереду зимові канікули, які триватимуть з 25 грудня до 10 січня, а з 11 січня наш заклад переходить на навчання з елементами дистанційного. Але це для нас не є чимось новим.

 

- Що маєте на увазі?

- Скажу, що ще з березня дирекція гімназії прийняла рішення – розгорнути на сайті закладу платформу MOODLE, на якій успішно  вже працюють тернопільські вищі навчальні заклади.

 

- А що це за така платформа?

- По суті, це інноваційна система управління навчанням, додам, віртуальним навчанням, яка надає викладачам, учням досить великий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, в тому числі дистанційного. Зокрема, ця платформа містить велику кількість різноманітних навчальних елементів (так званих «модулів»), які забезпечують діалог та співпрацю між викладачем та учнем.

- І як було впроваджено таку інноваційну новинку в гімназії?

- Буквально за тиждень, ще у березні нам вдалося розгорнути таку платформу. Працював над цим наш інженер-електронік.

Усі необхідна інформація (списки учнів класів, класи та предмети, у яких викладає той чи інший учитель) були готові від початку навчального року.

Логіни та паролі для учнів ми взяли з уроків інформатики, для учителів – з курсів підвищення кваліфікації. Але це була лише маленька частинка того, що нас чекало попереду.

 

- Ольго Павлівно, Ви заінтригували. Що ж  чекало попереду вчителів?

- А попереду чекало найважче – процес вивчення специфіки роботи на платформі. А це багато: уміння завантажити навчальний матеріал різного характеру: відео, презентації, текстові документи, складання тестів, перевірка контрольних та самостійних робіт. І, напевно, найважче – навчити все це робити учнів, які в цей час перебували вдома.

 

- І, мабуть, самим вчителям потрібен був певний час, аби опанувати -роботу з MOODLE?

- Так, учителі цьому вчились. Було важко не тільки тому, що це повністю новий вид роботи, а ще й тому, що потрібно було це зробити в найкоротші терміни. Здебільшого навчання відбулося вночі в телефонному режимі. Хтось вивчив одне, хтось – інше, а потім обмінювалися інформацією. Іноді здавала нервова система, але вчителі – наполегливі люди, тому через певний час знову брались до роботи – і вже десь у середині квітня вже всі працювали на платформі.

- Отже, від середини квітня всі проблеми було вирішено – і далі вже все йшло «як по маслу»?

- Можна сказати і так, але потім ми перейшли на інший щабель роботи. Це – використання елементів тайм-менеджменту, елементів так званих «здоров’язбережувальних» технологій та особистісно зорієнтованого навчання. Кожного разу ми вдосконалювали обраний шлях, і, потрібно зазначити, що нам це вдалося.

 

- Як же організовано навчання зараз?

- З початком цього навчального року ми піднялися на інший рівень надання освітніх послуг. Гімназія перейшла на двозмінне навчання. Так, перші, другі, шості та сьомі класи навчаються в І зміну, а треті-п’яті – в другу зміну. Крім того, кожен клас поділено на групи, які навчаються через день. Одна група – у класі, інша – у цей час працює вдома дистанційно, у синхронному режимі з учнями свого класу.

 

- Ольго Павлівно, таким чином, ми підійшли до ключового моменту – технічне забезпечення навчально-виховного процесу. Як у гімназії вирішили це питання?

- Зауважу, що тут знайшли величезну підтримку батьків та спонсорів. У гімназії вже давно в кожному кабінеті є комп’ютер, проектор, копіювальна техніка. Наприкінці серпня ми докупили відеокамери, штативи. Успішно закріпили все це за кожним кабінетом і почали працювати в синхронному режимі. До речі, учителям довелося освоїти роботу з камерою. Також з вересня ми перейшли працювати на новий сервіс конференцій Google Meet.

 

- Як же опановують всі ці нові технології і вчителі, і учні?

- Звичайно, скажу відверто, все це непросто. Навіть, скажімо,  контролювати час, сидячи вдома, де немає дзвоників, важко. Потрібно було навчитися розраховувати рівномірно свої сили, користуватись корпоративною поштою, завантажувати виконані роботи. Не кожен дорослий може це подужати. Найважче було – найменшим першокласникам, але вони успішно подолали всі перешкоди. Тому, як кажуть «через терни до зірок»…

 

- І яка перспектива удосконалення навчально-освітнього середовища у гімназії?

- Удосконаленню немає меж. Тому продовжуємо працювати на платформі MOODLE, але плануємо створити для кожного класу з кожного навчального предмета електронні курси з навчальними матеріалами. Ми відкрили курси для класних керівників, поширюємо рекомендації психолога.

Узагалі, задумів, планів, ідей багато, не хочу усе наперед казати та упевнена, маючи позитивний досвід в опануванні новітньою системою управління навчанням, зможемо й освоїти нові навчальні платформи та модулі.

Фото: osvita.ua

Вибір читачів за тиждень

Відео