Тернопільські водії на «євробляхах» блокують рух у Києві (фото)
Проти масових зупинок поліцією водіїв на «євробляхах» виступають тернополяни у Києві 11 липня. На акції, під час якої паралізували рух в столиці, присутні представники ГО «АвтоЄвроСила» в Тернопільській області.
Як зазначав раніше генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко на mmr.net, поліція може штрафувати водіїв на «євробляхах» без вимоги показати митні документи у випадку відсутності реєстрації автомобіля протягом 90 днів, який перебуває в режимі транзиту протягом 10 діб. Такі дані вони отримують з бази даних митниці «Рубіж», до якої раніше не мали доступу. Адже машина на «євроменомерах», яка перебуває на території країни більш ніж два місяці, має пройти реєстрацію у Сервісному центрі МВС. Це означає, що розпочнеться масове штрафування водіїв на «євробляхах», для яких так і досі не прийняли законів про доступне розмитнення.
Про це раніше писав «Терен» ТУТ.
За один день прострочення стягуватимуть 170 грн, а за три дні – 850 грн. Зайвий місяць перебування «євробляхи» на митній території України обійдеться порушникові у 170 тисяч гривень або навіть розглядом у суді конфіскації транспортного засобу.
Тож головною вимогою активістів є скасування рішення Кабінету Міністрів України про посилення контролю правоохоронців за роботою митників, прийнятий 20 червня. Також водії вимагають якомога швидше прийняти нові законопроекти про розмитнення. І хоча цифри їм не подобаються, на прийняті законопроекти вони матимуть змогу подати альтернативу.
- Законопроекти готові, але приймати їх не поспішають, - зазначає замісник керівника ГО «Авто Євро Сила» в Тернопільській області Ігор Красновський. – Ми хочемо, щоб це сталось цього тижня, адже потім питання затягнеться. Ми не погоджуємось зі встановленими податками, сума яких перевищує європейські в десять разів. Потрібно відмінити акцизний податок. Ми готові платити 10% ввізного мита, 20% ПДВ та 1,5% військового збору.
За новими законопроектами №8487 і №8488, які зареєстрували у Верховній Раді ще 15 червня, в основі розрахунку акцизного податку на авто базові ставки для одиниці транспорту з бензиновим двигуном становлять 50 євро, з дизельним двигуном – 75 євро. Ці базові ставки множать на коефіцієнт двигуна та коефіцієнт віку. Показник об’єму двигуна ділиться на 1 000, а коефіцієнт віку — це кількість повних календарних років. Тож для авто віком від 10 років він буде набагато вищим. Хоча у будь-якому разі новий акцизний податок значно менший від сьогоднішнього.
Активісти, які чекають доступнішого розмитнення авто, поки жодної відповіді у Києві не отримали. Вони сподіваються на реакцію від Верховної Ради, Адміністрації Президента та Кабміну.
Фото з архіву Ігоря Красновського