Віра Олександрович

Тернополянам на замітку: подаєте накладну – врахуйте зміни і новації

Електронкою2

Усе про новації системи блокування податкових накладних/розрахунків коригування «Терен» розпитав у заступника начальника управління - начальника відділу адміністрування ПДВ і контролю за відшкодуванням ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області Віктора Саванця.

Нововведення, запропоновані ДФС у цій сфері, у десятки разів зменшать кількість зупинених документів, стверджують у податковій. Втім, потрібен час, щоб у всьому розібратися.

- Нові зміни, внесені у порядок роботи системи блокування податкових накладних, зупиняють реєстрацію документів лише ризикових платників податків, - каже Віктор Саванець. - Підхід до побудови нової системи блокування податкових накладних значно відрізняється від тієї моделі, що працювала торік.

- Уточніть, у чому саме різниця?

- Раніше податкова накладна проходила два етапи. Перший - «відсікаючий», коли податкова накладна відповідала критеріям і реєструвалася. Якщо ж вона не проходила цей етап, то її перевіряли на «пересорт», тобто проведення сумнівних операцій, за результатами яких може бути сформований фіктивний податковий кредит.

Нова система аналізу податкових накладних/розрахунків коригування має уже чотири етапи: відсікаючий; контроль наявності ознак ризиковості платника податку; моніторинг відповідності показникам, яким визначається позитивна податкова історія платника, а також - перевірка ризиковості здійснення операцій, тобто контроль наявного «пересорту».

Накладна
Накладна

- Але ж є й інші нюанси?

- Так. Торік рішення приймала лише комісія центрального апарату. Сьогодні ж на нашому рівні уже створені комісії, які приймають рішення щодо заблокованих накладних. Центральний апарат може переглядати рішення регіональних податкових органів лише стосовно тих платників, обсяг операцій у яких перевищує 30 млн грн.

Додам, таблиці платників податків також будуть приймати у регіональних органах. Ще одна новизна такої системи – це безумовність прийняття рішення після п’яти днів, тобто якщо протягом п’яти днів не прийняли жодне рішення, то таку податкову накладну автоматично зареєструють.

- Які податкові накладні тепер не підлягають перевірці?

- Податкові накладні/розрахунки коригування не підлягають моніторингу у разі відповідності таким ознакам:

- постачання товарів (послуг) неплатнику ПДВ та/або які звільнені від оподаткування;

- обсяг постачання з урахуванням поточної ПН/РК менше 500 тис. грн та керівник є директором менше ніж у 3-х платників ПДВ;

- податкова віддача більше 3 відсотків та відсутній значний приріст обсягу постачання.

- Якщо є рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Як правильно його оскаржити?

- Скаргу на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних подають в електронній формі засобами електронного зв’язку протягом 10 календарних днів із дня набрання чинності Рішення. Якщо останній день строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважають перший робочий день, що настає за вихідним, неробочим або святковим днем. Скаргу подають на розгляд Комісії ДФС із питань розгляду скарг. Вони і приймають рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за формою J(F)1313201. До Скарги додають документи про підтвердження реальності здійснення операцій за відмовленими податковими накладними/розрахунками коригування за формою J(F)1312601.

Саванець
Саванець

Необхідно також врахувати, що Скаргу слід подавати на кожне Рішення окремо із зазначенням кількості документів, що має числове значення. Кожен документ надсилається окремим додатком у форматі pdf і повинен мати розмір не більше 2 Мб.

Електронні форми Скарги і Заяви розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.

- Кажуть, тепер реєструвати податкову накладну треба лише у робочі дні?

- Так, зареєструвати податкову накладну або розрахунок коригування можна лише в будні дні, з 8:00 до 20:00. Тобто операційний день триватиме тільки у цей час. Хоча раніше було із 0 до 23-ї години.

Проте технічне обслуговування і регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не будуть проводити протягом операційного дня. Крім аварійних випадків, звісно...

І ще: якщо 15 число або останній день місяця, тобто граничний строк для реєстрації податкової накладної і розрахунку коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважатимуть також операційним.

До речі, якщо у ваших читачів виникають запитання щодо ПДВ чи інших податків і зборів вони можуть отримати безкоштовні консультації і допомогу у заповненні податкової звітності у приміщеннях ЦОПу (вул. Білецька, 1 – прим.).

Фото із відкритих джерел і надані Відділом організації роботи ГУ ДФС в області

Вибір читачів за тиждень

Відео