Орест Сарматський

Тернополянам радять, як не потрапити в «Інтернет-капкан»

e733e5ebc1b56c20663b3819e0cbafe2 (Copy)

Купівля – продаж товарів через Інтернет-магазини стрімко розвивається на українському ринку, але з поширенням такого виду діяльності у споживачів виникає багато запитань, таких як: «чи можна повернути товар, якщо він не підійшов або якщо товар виявився неякісним».

Як повідомляє Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, до них надходять численні звернення громадян стосовно порушення суб'єктами господарювання прав споживачів при реалізації продукції на замовлення поза торговельними або офісними приміщеннями та на відстані стосовно неналежної якості, безпеки і торговельного обслуговування.

Перш за все, потрібно пам'ятати, що слід купувати тільки у перевірених інтернет–магазинах, які продають новий товар і з документами, що засвідчують якість продукту.

Відповідно до законодавства про захист прав споживачів, такий документ повинен містити наступну інформацію: дату укладення договору; найменування та місцезнаходження продавця (виконавця); найменування продукції; ціну товару; якщо питання стосується послуг, то повинна бути наявна інформація про строк виконання робіт (надання послуг); інші істотні умови договору, які характерні для певного виду продукції або послуги; інформацію про права та обов'язки сторін договору.

Наявність вищезазначеного документа з інформацією дасть можливість надалі, у разі виникнення якихось проблем, відстоювати свої права.

Найбільшою проблемою, з якою стикається управління при розгляді звернень споживачів в таких ситуаціях є відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця (виконавця), оскільки провести перевірку у цьому випадку неможливо, а відповідно до статті 26 Закону України «Про захист прав споживачів», розшук суб'єктів господарювання до повноважень Управління не належить, а тому звернення споживачів залишаються не вирішеними по суті.

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» у разі реалізації продукції поза торговельними або офісними приміщеннями, споживач має право розірвати договір, за умови повідомлення про це продавця (виконавця) протягом чотирнадцяти днів з дати одержання документа, який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними та офісними приміщеннями чи прийняття продукції, за умови, що така продукція є річчю, а прийняття чи постачання продукції відбувається пізніше часу одержання споживачем документа на їх продаж. Продавець, з свого боку, повинен повернути сплачені гроші без затримки не пізніше тридцяти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору.

Якщо споживачеві не було надано документ (електронний документ), який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями, такий правочин не є підставою для виникнення обов'язків для споживача.

У разі ненадання документа (електронного документа) або підтвердження інформації споживач повідомляє продавця (виконавця) про недійсність договору. Продавець (виконавець) протягом тридцяти днів з моменту одержання такого повідомлення повинен повернути споживачеві одержані кошти та відшкодувати витрати, понесені споживачем у зв'язку з поверненням продукції.

Для здійснення права на розірвання договору, споживач повинен зберігати одержаний товар у незміненому стані.

Знищення, пошкодження або псування товару, що сталося не з вини споживача, не позбавляє його права на розірвання договору. Зменшення вартості товару внаслідок відкриття пакування, огляду чи перевірки товару, не позбавляє права споживача на розірвання договору.

Якщо, всупереч вимогам споживача про повернення грошей за неякісний товар або ж його обмін на якісний, протягом установлених строків, споживачеві, за письмовою заявою, виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару за кожний день затримки повернення грошей.

Продаж товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, проводиться із додержанням вимог правил продажу окремих видів продовольчих і непродовольчих товарів.

За консультацією і захистом своїх прав, Ви завжди можете звернутися до Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області письмово або особисто за адресою: м. Тернопіль, б/р Т. Шевченка, 11 тел. 52-83-71.

Вибір читачів за тиждень

Відео