Оксана Бучко

Тернополяни можуть вберегтись від неправдивої реклами?

businessman with megaphone

Розрекламовані акції чи знижки не завжди відповідають своїй суті. Як тернополянам не потрапити на гачок неправдивих рекламістів, розповідає провідний спеціаліст відділу контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства Управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Тернопільській області Олександр Ящук.

Спеціаліст наголошує, що у рекламі забороняється:

- використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування, крім випадків, передбачених законами України у сфері інтелектуальної власності;

- вміщувати зображення фізичної  особи  або використовувати її ім’я  без  письмової  згоди  цієї  особи;

- рекламувати послуги, пов’язані з концертною, гастрольною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, без інформації про використання чи невикористання фонограм виконавцями музичних творів. Ця інформація повинна займати на афішах, інших рекламних засобах щодо конкретної послуги не менше 5 відсотків загальної площі, обсягу всієї реклами;

- розповсюджувати рекламу про спорудження житлового будинку  з використанням   недержавних  коштів,  залучених  від  фізичних  та юридичних осіб,  у тому числі в управління,  без набуття/отримання суб’єктами    господарської   діяльності,   що   здійснюють   його будівництво чи інвестування та/або фінансування,  відповідно права власності   або   користування  земельною  ділянкою,  ліцензії  на здійснення   будівельної   діяльності,   дозволу   на    виконання будівельних  робіт  чи дозволу/ліцензії на здійснення діяльності з надання фінансових послуг або  свідоцтва  про  реєстрацію  випуску цільових облігацій,  виконання зобов’язань за якими забезпечується одиницею  нерухомості,  що споруджується.

- розповсюджувати рекламу  послуг  з  ворожіння  та гадання.

Реклама певного виду має ряд вимог щодо інформації, додає спеціаліст.

Реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити  відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару. Інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у  рекламі,  яка  розміщується  чи  розповсюджується  на території України, зазначається виключно у гривні.

Реклама  лікарських  засобів,  медичних  виробів, методів профілактики,   діагностики,   лікування  і  реабілітації повинна містити:

- вимогу  про  необхідність  консультації   з   лікарем   перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;

- текст попередження такого змісту: «Самолікування  може  бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не  менше  15  відсотків площі (тривалості) всієї реклами;

- у рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється участь лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів.

Реклама послуг народної медицини (цілительства) та  осіб, які  їх  надають,  дозволяється  лише  за  наявності  відповідного спеціального дозволу на    заняття    народною медициною (цілительством), виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує  державну  політику  у  сфері охорони здоров’я, і повинна містити  номер,  дату  видачі зазначеного дозволу та назву органу, який його видав.

Реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших обєктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:

- на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;

- на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;

- в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань).

Реклама тютюнових виробів, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, забороняється:

- на радіо та телебаченні, у тому числі за допомогою кабельного,  супутникового, ІР-телебачення, онлайн-телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення та інших засобів передавання сигналу;

- у наукових, науково-популярних, навчальних, громадсько-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, виданнях для дітей та юнацтва, виданнях для організації дозвілля та відпочинку, спорту та інших виданнях, у тому числі в усіх друкованих засобах масової інформації.

Реклама зброї може здійснюватися тільки у відповідних спеціалізованих виданнях щодо зброї, або безпосередньо у приміщеннях торговельних закладів (підприємств), які реалізують зброю, або на відповідних виставках (заходах).

Реклама послуг, пов’язаних із залученням коштів населення, або осіб, які їх надають, дозволяється лише за наявності спеціального дозволу, ліцензії, що підтверджує право на здійснення такого виду діяльності. Така реклама повинна містити номер дозволу, ліцензії, дату їх видачі та найменування органу, який видав цей дозвіл, ліцензію.

Реклама об’єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, в тому числі пов’язаних із залученням коштів населення, дозволяється лише за наявності ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об’єкті, що рекламується. Така реклама має містити  номер ліцензії (дозволу), дату її видачі та найменування органу, який видав цю ліцензію (дозвіл).

У випадку, якщо особа стала жертвою неправдивої реклами, слід звертатись до ГУ Держпродспоживслужби в Тернопільській області, за адресою: м. Тернопіль, вул. Чернівецька, 24, тел. 52-30-18.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео