Орест Сарматський

У громаді на Тернопільщині створили інтерактивну карту для бізнесу

Шумська ОТГ (Copy)

У період пандемії COVID-19 бізнес потребує особливої підтримки зі сторони місцевої влади та громадськості. 

У громадах Тернопільщини започаткують низку ініціатив, які покликані допомогти малому бізнесу подолати кризу.  

Як повідомляють у Тернопільському регіональному офісі Програми «U-LEAD з Європою», в Шумській ОТГ діє проєкт «Підтримуємо своїх – купуємо у місцевих», який розширює можливості малого бізнесу та покращує взаємодію «покупець-продавець» в умовах карантину через використання онлайн-інструментів. 

Його реалізовує громадська організація Центр розвитку ініціатив «Інсорс».

Команда громадської організації створила інтерактивну карту виробників сільськогосподарської продукції Шумської ОТГ, а також групи в соціальній мережі Facebook та Viber, які покращують комунікацію між командою проєкту, продавцями та покупцями. Шумська ОТГ забезпечила інформаційну кампанію для популяризації ініціативи та збільшення кількості учасників проєкту.

Усі нові підприємці та виробники сільськогосподарської продукції розміщуються на інтерактивній карті https://inshumsk.com.ua/map, де зібрані контакти виробників, приватних підприємців, невеликих магазинів, які пропонують свої товари та послуги в межах Шумського району.  

– Пандемія COVID-19 вплинула на можливість вільно реалізовувати продукцію її виробникам, особливо це стосується сільськогосподарського сегменту. Під прицілом опинився місцевий малий та мікро бізнес, дрібні виробники сільськогосподарської продукції.  Основним місцем реалізації сільськогосподарської продукції у Шумському районі (громаді) був місцевий ринок, який в період карантину не працює. Внаслідок цього виробники продукції втратили чи не єдине місце для продажів своїх товарів, а покупці змушені все купувати в супермаркетах. Наш проєкт це локальний майданчик, який дозволить продавцями та покупцям сільськогосподарської продукції контактувати між собою в режимі онлайн. Користування сайтом та розміщення оголошень в групах є безкоштовним, – розповіла Іванна Мрига, керівниця громадської організації.

Також одним із завдань проєкту є підтримка представників малого бізнесу та збереження їхньої зайнятості, що матиме позитивний вплив на місцевий бюджет. 

Платформа створює всі умови для безперешкодного здійснення підприємницької діяльності та покупок в період карантинних обмежень. 

Команда планує розширювати свій проєкт та залучати до нього громади сусідних районів.

– Карантинні обмеження змусили продавців та покупців адаптуватися до нових умов та змін ринкових відносин.  Дрібні домогосподарства та великі виробники сільськогосподарської продукції перейшли до режиму продажів / покупок через онлайн-канали. Обсяги продукції та умови не всім дозволяють виходити на всеукраїнський ринок онлайн-продажів, подібна локальна платформа стала ефективною альтернативою та зручним місцем для реалізації продукції і комунікації, – зазначає Наталія Онищук, керівниця Тернопільського регіонального офісу U-LEAD.

Починаючи з моменту запуску ініціативи, а це – перша декада квітня, на карті вже зареєстровано до півсотні підприємців та здійснено майже 1400 переходів. 

У групі в Facebook є майже 500 учасників, яких кожного дня збільшується. Viber-спільнота  налічує близько 400 учасників. Охоплення постів про проєкт склало більше 15 тис. Правда, кількість здійснених покупок відстежити, на жаль, не можна, оскільки майданчик створений суто для комунікації між учасниками.

Фото з допису

Вибір читачів за тиждень

Відео