Уже відомо, скільки грошей планують вкласти у громадський транспорт Тернополя
На розвиток пасажирського транспорту у Тернополі на 2021-2023 роках депутати погодилися витратити понад 827 млн 273 тис. грн. Левова частка суми – із міського бюджету. Адже тролейбусів і маршруток - уже замало. Ще й ремонт у депо треба робити.
Доповідав з цього питання Олег Вітрук – Управління транспортних мереж та зв’язку. Голосування на сесії 18 грудня було особливим: «за» - 32, «утрималися» - 3, «проти» - 0, хоча у залі на той час був 41 депутат.
Запитань у присутніх традиційно майже не було. Лише один із представників партії «Сила людей» зацікавився вартістю воріт у тролейбусному депо. Йому видалося, що сума – надто висока.
- Шановні депутати, це – програма, тобто тут вказані максимальні суми, які ви можете виділити, - пояснює Олег Вітрук. – Ми не можемо зараз все передбачити. При складанні кошторисів ціни будуть змінюватися і коригуватися.
Переконати депутатів мало те, що «за попередній період освоєні вагомі кошти на придбання і реновацію значної кількості тролейбусів». Окрім того, автори програми згадали, що провели розбудову контактної мережі в нових пасажиронасичених районах і районах багатоповерхової забудови. Створили сприятливі умови для організації нових тролейбусних маршрутів і модернізації існуючих, з метою підвищення транспортної зв’язності мікрорайонів міста та важливих точок притягання.
За даними вказаними у Програмі, нині 9 тролейбусних і 32 автобусних маршрути обслуговують 52 тролейбуси і 172 автобуси. У Тернополі працюють 10 автоперевізників, з них 2 - комунальні підприємства та одне - СПД ФО.
Характеристика пасажирських перевезень електротранспортом (тролейбуси)
Загальна кількість тролейбусних маршрутів | одиниць | 9 |
Загальна протяжність тролейбусних маршрутів | км | 187,6 |
Загальна густота тролейбусних маршрутів | км/кв.км | 3,65 |
Загальна кількість машин на маршрутах | одиниць | 52 |
Загальна пасажиромісткість машин на маршрутах | одиниць | 6650 |
Середня пасажиромісткість машин на маршрутах | місць/машину | 127,9 |
Середній вік машин, що здійснюють перевезення | років | 26 |
Кількість тролейбусних зупинок всього | одиниць | 135 |
в т. ч. облаштованих зупинковими спорудами | одиниць | 135 |
Вартість проїзду в тролейбусі | грн. | 5/6 |
Вартість проїзду учнів/студентів в тролейбусі | грн.. | 0 |
Характеристика пасажирських перевезень автомобільним транспортом (автобуси)
Загальна кількість автобусних маршрутів | одиниць | 32 |
Загальна протяжність автобусних маршрутів | км | 650,25 |
Загальна густота автобусних маршрутів | км/кв. км | 11,02 |
Загальна кількість автобусів на маршрутах | одиниць | 172 |
Загальна пасажиромісткість машин на маршрутах | одиниць | 8478 |
в т. ч. для сидіння | одиниць | 4042 |
Середня пасажиромісткість машин на маршрутах | місць/машину | 43,04 |
Середній вік машин, що здійснюють міські пас. перевезення | років | 7 |
Загальна кількість перевізників автомобільним транспортом | одиниць | 10 |
Кількість комун. перевізників автомобільним транспортом | одиниць | 2 |
Кількість автоперевізників фізосіб-підприємців | одиниць | 1 |
Кількість зупинок автомобільного транспорту | одиниць | 218 |
Кількість зупинок, облаштованих зупинковими спорудами | одиниць | 180 |
Вартість проїзду в автобусах, які працюють у звичайному режимі руху | грн. | 6/7 |
Вартість проїзду в автобусах, які працюють в режимі маршрутного таксі | грн. | 6/7 |
Надходить значна кількість пропозицій від населення щодо створення нових маршрутів і модернізації існуючих для охоплення нових точок притягання і налагодження тролейбусного зв’язку між ними. Через це насамперед і потрібні фінансові вкладення, причому – чималі.
Джерела фінансування | 2021 (у тис. грн) | 2022 (у тис. грн) | 2023 р. (у тис. грн) |
Місцевий бюджет | 280 859,5 | 209 832 | 226 200,1 |
Інші кошти | 87 691 | 10 000 | 12 691 |
Всього | 368 550,5 | 219 832 | 23 8891,1 |
Читайте про найцікавіше, що відбулося на сесії, також - ТУТ, ТУТ і ТУТ.
Фото авторки і з трансляції сесії на сторінці Тернопільської міської ради у соціальній мережі «Фейсбук»