Як обміняти чи повернути товар належної якості?
Кожна особа, яка купляє той чи інший товар, хоче, щоб він був якісним та відповідав встановленим нормам. Дехто складаючи копійку до копійки купляє щось дорого вартісне сподіваючись на його якість та принісши товар додому розчаровується в ньому. Що ж робити в такому випадку?
Багато з нас неодноразово чули, що якщо покупця не влаштовує розмір, колір, форма або є інші підстави через які покупка не може бути використана за призначенням, то особа може обміняти чи повернути куплений товар протягом 14 днів. Чи справді це так?
Так, статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Даний обмін повинен відбутися протягом 14 днів з дня покупки не рахуючи сам день покупки, якщо даний строк не збільшено продавцем.
Варто пам’ятати, що Кабінетом Міністрів України затверджено Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню), до яких належать як продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети санітарної гігієни так і непродовольчі товари, тому перед тим як повертати товар варто впевнитися, що його не має в даному переліку.
Отож, обмін товару можливий лише при дотриманні таких умов:
- він не використовувався і зберігся у тому вигляді в якому був придбаний;
- у покупця є касовий чи товарний чек;
- не пройшло більше ніж 14 днів з моменту покупки;
- даного товару не має у переліку товарів, що не підлягають обміну та поверненню.
Якщо ж ви звернулися в магазин для обміну товару, але на даний момент аналогічного товару немає у продажу, ви маєте право придбати будь-які інші товари, які наявні в асортименті з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж, про що продавець зобов’язаний повідомити вам у день надходження товару.
У разі розірвання договору купівлі-продажу всі розрахунки проводяться зі споживачем виходячи з вартості товару на час його купівлі, а сплачені гроші повертаються у день розірвання договору, в разі коли неможливо повернути гроші в день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Пам’ятайте, що в разі відмови представників магазину повернути або обміняти куплений вами товар, вони порушують такими діями ваші права як споживача. Тому, в разі настання таких обставин звертайтесь до керівництва магазину з письмовою вимогою, а також до Державної інспекції з захисту прав споживачів.
Дану інформацію було надано 14 березня 2019 року керівником Зборівського бюро правової допомоги Марією Колісник було ознайомлено осіб під час консультування у приміщенні Ярославицької сільської ради Зборівського району.
Також, у рамках загальнонаціонального право просвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» проводилося інформування присутніх та надання практичних рекомендацій щодо захисту прав громадян з найбільш актуальних питань.
Отримати безоплатну правову допомогу можна звернувшись за адресою: м. Зборів, вул. Б.Хмельницького, 47,тел.: (03540) 2-21-70, zborivske@legalaid.te.ua
м. Кременець, вул. Шевченка, 59а, тел.: (03546)2-52-33 kremenets.ternopil@legalaid.te.ua
Skype: kremeneckiy_mc
Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.
Інформацію надано Кременецьким місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги в рамках реалізації загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО».
Фото надав Ярослав Лис