Оксана Бучко

Як тернополян перевірило ЗНО-2021 з англійської мови

Без названия

Тернополяни, які складали ЗНО з англійської мови, могли перевірити свої навики зі слухання, читання, використання мови та письма. Які саме теми та трюки задіяли у тесті 2021 року – детальніше аналізуємо на основі поданих завдань.

Починаємо із 6-ти тестів слухання першого рівня, де у трьох слід було визначити відповідь до картинок, а у трьох наступних – вибрати правильну відповідь. Звісно, звучали дві-три опції, а у правильному контексті – лише одна. Тож неуважність і лише розпізнання слів без звертання уваги на зміст загалом – головна причина помилок на старті тесту.

Відповіді:

  1. Sunset (інша опція не була улюбленим видом малювання);
  2. -tennis (інший вид спорту не став заняттям спікера);
  3. –chicken (інші сендвічі не подавались);
  4. -too much homework
  5. –resercher (він досліджував роботу піаністів, а не був піаністом);
  6. -cost of travel (бо інші причини не були головним аргументом).

Інші 5 завдань - на визначення правда/брехня по тексту про тихі феєрверки в Англії. Спірне завдання про собак, що у відповіді губляться через феєрверки, а в аудіо тікають і ранять себе (dogs get lost --- in audio: Dogs hurt themselves trying to escape or hide). Всі відповіді, крім першої - неправда, що також збиває абітурієнтів.

Останній рівень слухання – вибір правильної відповіді 5-ти завдань по тексту про кар’єру дизайнери. Відповіді:

  1. for a school event;

13. contrast in Mexican’s styles;

  1. she could not afford to study in London;
  2. ppl pay more attention to their clothing;
  3. a professional team.

Наступні завдання стосуються читання і розпочинаються із оголошень. Найважче - не попастись на трюк останнього, де мова йде про campus – студентське містечко - і потрібно обрати заголовок education, а рука тягнеться до опції camping (таборування).

Відповіді:

17 - accomodation, 18 - healthcare, 19 - a job vacancy, 20 - online show, 21 - education (because it is about academic values).

Наступні 5 завдань стосуються тексту про пригоди дівчинки в тропічному лісі. Найбільшої уваги вимагало завдання про перехожих, які переплутали її з нереальною істотою, коли ця інформація губиться під час читання цілого тексту. Тому варто пам’ятати, кожна деталь вибраного варіанту повинна бути знайдена точно перефразованою в тексті.

Відповіді:

22 - well-know scientist, 23- find the way to jungle, 24 - she couldn't sleep comfortably in the house, 25 - she was a supernatural creature (water spirit), 26 - she got an award.

Наступний блок завдань передбачає вибір заголовків до описаних аплікацій. Відповіді:

27 - let other access your favorites (мова йде про списки виконавців - library, а не власні пісні), 28 - create smth collectively, 29 - discover unexpected ties of your fellows (be connected = ties - родинні зв’язки) , 30 - enjoy yourself training  your brain, 31 - contribute to saving nature,  32 - upgrade the existing application.

Далі слід було заповнити пропуски в тексті про мітинг за збереження корисних копалин, зважаючи на зміст і граматичні конструкції.

Відповіді:

33 - travelling to the Paris, 34 - to come together and ( бо йдеться про причину мітингу), 35 - played instruments... (перелік дій), 36 - that took place (events - події, а вони - беруть місце, відбуваються), 37 - mobilized from different countries, 38 - to keep all fossil fuels in the ground (меседж мітингу).

Останні 20 завдань – стосуються блоку використання мови. Варто було знати, що друзі можуть meet, на літак ми board, якщо за другом скучаємо, то він - missing, якщо говоримо про минулі події, то вони відбувались earlier.

Відповіді:

39 - meet, 40 - board  (посадка в літак), 41 - flight, 42 - missing, 43 - earlier.

Наступний текст перевірив знання слова to manage – впоратися (побитирекорд); take part – брати участь, коли нечітко бачимо, але маємо вирізнити особу до цього дієслова –children, що робить неможливим варіант take place – відбуватись. Також рекорд ми в англійській мові можемо to break;  а якщо показуємо популярність міста (Будапешт) – то це про to promote. Звісно ж після слова call розуміємо, що слід довершити фразу «привертати увагу» - attention.

Відповіді:

44 - managed, 45 - part, 46 - break, 47 - promote, 48 - attention.

Останні два тексти перевіряли знання граматики. Так, слово puzzle - ламати голову (над чим-небудь) - йшло із for centuries, що вказує на Present Perfect або Perfect Continious, останнього часу немає у варіантах, тому відповідь - очевидна. Потребувалось і знань щодо вживання одної заперечної форми у англійському реченні та вживання однини після неозначених займенників, серед яких поданих - no one – ніхто, і лише одна можлива опція вживання після нього «є» - is. Наступне завдання - перевірка знань теми Інфінітив/Герундій, to give chance - далі інфінітив, бо слова give нема у списку Герундія, тож відповідь - to recover. У поданому сеті модальних слів, по значенні треба обрати «варто», що подано у двох варіантах у відповідях -should/ought, а після пропуску – частка to, яка робить відповідь очевидною - ought (одне з небагатьох модальних, яке бере цю частку). Також усталена фраза - лінк до листів із значенням  перефразування - in OTHER words, another - це більш про парне, інше від пари.

Відповіді:

49 - puzzles, 50 - is (no one - ніхто, однина +), 51 - to recover, 52 - ought (should не йде з to), 53 – other.

Останній текст перевіряє знання частин мови, коли після присвійного займенника беремо іменника - performance; присвійний відмінок іменника в однині утворюємо за допомогою 's (в множині стандартного типу - лише ' - cheerleader', у винятках - 's, children’s); у минулому часі без особливого аспекту - Past Simple, у переліку дій - Present Simple, в умовному нереальному в теперішньому часі – Past Simple після if (після коми would + перша форма дієслова, що і подана після пропуску).

Відповіді:

54 - performance, 55 - cheerleader's, 56 - turned, 57 - amuses (перелік дій), 58 - didn't enjoy.

На лист важливо було залишити до 40 хвилин, тому на ЗНО варто врахувати потрібність правильного темпу виконання завдань. Цього року це знову таки лист другу по темі «Освіта/Особистість». Три комунікативні ситуації, які чітко слід було розкрити:

-твій улюблений шкільнийпредмет, що робив вчитель для зацікавлення;

-як знання його можуть вплинути на майбутню кар’єру та чому;

-як організувати свій графік, щоб бути успішних у навчанні.

Детальніше про поради у виконанні частини «Письмо» на ЗНО з англійської мови «Терен» писав ТУТ.

Фото, відео з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео