Як тернополянам додати балів на ЗНО з англійської мови
Щоб впоратись із усіма чотирма видами завдань ЗНО з англійської мови на високий бал, слід розширити свій словниковий запас потрібної тематики. Це важливо для виконання читання, аудіювання, завдань на використання мови. Більше того, окремим критерієм оцінювання стане продемонстрований достатній словниковий запас у письмовому завданні.
Написання листа може допомогти здобути бажаний високий тестовий бал ЗНО. Максимум цього завдання – 14 балів. У випадку відсутності лексичних помилок, що заважають розумінні тексту, 2 бали дадуть за достатній словниковий запас згідно із темою. Для цього, як інформує osvita.ua, рекомендують опрацювати наступні комунікативні сфери:
І. Особистісна сфера
Повсякденне життя і його проблеми
Сім’я. Родинні стосунки.
Характер людини.
Режим дня.
Здоровий спосіб життя.
Дружба, любов
Стосунки з однолітками, в колективі.
Світ захоплень.
Дозвілля, відпочинок.
Особистісні пріоритети.
Плани на майбутнє, вибір професії.
ІІ. Публічна сфера
Навколишнє середовище.
Життя в країні, мова якої вивчається.
Подорожі, екскурсії.
Культура і мистецтво в України та в країні, мова якої вивчається.
Спорт в Україні та в країні, мова якої вивчається.
Література в Україні та в країні, мова якої вивчається.
Засоби масової інформації.
Молодь і сучасний світ.
Людина і довкілля.
Одяг.
Покупки.
Харчування.
Науково-технічний прогрес, видатні діячі науки.
Україна у світовій спільноті.
Свята, знаменні дати, події в Україні та в країні, мова якої вивчається.
Традиції та звичаї в Україні та в країні, мова якої вивчається.
Видатні діячі історії та культури України та країни, мова якої вивчається.
Визначені об’єкти історичної та культурної спадщини України та в країні, мова якої вивчається.
Музеї, виставки.
Кіно, телебачення.
Обов’язки та права людини.
Міжнародні організації, міжнародний рух.
ІІІ. Освітня сфера
Освіта, навчання, виховання.
Шкільне життя.
Улюблені навчальні предмети.
Система освіти в Україні та в країні, мова якої вивчається.
Іноземні мови у житті людини.
Сформувати уявлення про типові для власних висловлень теми може допомогти ознайомлення з тими темами, які вже пропонувалися в попередні роки.
Загалом, оцінюють лист наступним чином:
А1, A2, A3 - Умову опрацьовано повністю, надано розгорнуту відповідь (щонайменше два поширені речення). Тобто кожен підпункт теми розкрито повністю. Для цього варто написати короткий план-чорновик з ідеми, а тобі приступати до написання листа в цілому.
B1 - логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних
елементів у тексті).
B2 - відповідність письмового висловлення заданому формату (приватнийю напівофіційний чи офіційний лист).
C - продемонстровано достатній словниковий запас (використано
різноманітні лексичні одиниці) для вирішення запропонованої комунікативної ситуації. Можливі лексичні помилки (максимум три), що не впливають на розуміння написаного.
D - робота не містить помилок або є помилки (максимум вісім), що
не заважають розумінню написаного, крім грубих помилок на:
- уживання числа й особи в дієслівних часо-видових формах;
- порушення порядку слів у реченні;
- уживання інфінітива (у реченнях на зразок he must come; I have to come; he wants to win тощо);
- уживання числа іменників.
Фото з відкритих джерел