Якщо авіарейс затримали чи скасували, порядок дій

edc_depositphotos_148563261_m_2015

Літо добігло свого кінця та здавалося б сезон відпусток закінчився, проте  кількість охочих подорожувати та відпочивати протягом року достатня.  Однією із неприємних ситуацій з якою ви можете зіткнутись купуючи  собі туристичну путівку у «теплі краї» - це затримка  або скасування авіарейсу. Що ж робити у такому випадку?

Отож, якщо пасажиру  відмовлено у здійсненні перевезення або його  рейс скасований або затриманий не менше ніж на дві години, перше що  йому потрібно зробити це звернутися до працівника на стійці реєстрації або пункті виходу на посадку з проханням отримати  письмове повідомлення, у якому повинні бути вказані   права  пасажира (у  тому ж числі право на компенсацію). Також пасажир у випадку затримки рейсу на час який перевищує 2  години  вправі отримати від авіаперевізника їжу, воду, та при необхідності  скористатися електронною поштою або зробити  декілька телефонних дзвінків.

Запамятаймо! Пасажиру потрібно мати з собою роздруковану копію електронного квитка або іншого такого підтвердження (е-мейл або спеціальна форма з сайту авіаперевізника або його агента), оскільки отримати компенсацію або альтернативний квиток пасажир зможе лише якщо підтвердить факт бронювання.

Що робити, якщо рейс скасували

Розглянемо ситуацію детальніше. У разі якщо рейс  було скасовано із вини авіакомпанії, пасажир вправі  претендувати на:

- заміну квитка на іншу дату або відправлення іншим найближчим рейсом цього або іншого перевізника (за домовленістю між перевізниками),

- безкоштовну їжу і напої (якщо час очікування пасажира становить менше однієї ночі);

- безкоштовне проживання в готелі (якщо час очікування пасажира становить понад одну ніч);

- грошову компенсацію повної вартості квитка (якщо пасажир відмовляється від запропонованого йому перевізником іншого маршруту);

- додаткову компенсацію, якщо поїздка із затримкою втратила для пасажира значення.

Додаткова компенсація  у  випадку скасування залежить від кілометражу відстані до пункту призначення і може становити від 250 до 600 євро. Компенсація виплачується, якщо проміжним, відправним або пунктом призначення є одна з країн Євросоюзу.

Перевізник вправі зменшити розмір належної пасажиру  компенсації, якщо йому пропонується альтернативний рейс,  час прибуття яких не перевищує заплановане на:

- дві години – для всіх рейсів дальністю до 1500 кілометрів;

- три години – для всіх рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;

- та  чотири години – для всіх інших рейсів.

У випадку, якщо рейс скасовано з причин, котрі не залежать від авіакомпанії (такі як: погодні умови, страйки, збройні заворушення), тоді пасажир права на компенсацію немає. В такій ситуації пасажиру  запропонують рейс на іншу дату або просто відшкодують вартість купленого ним  квитка.

Що робити, якщо рейс затримали

Перевізник повинен надавати пасажирам на їх вимогу пояснення щодо причин  скасування чи затримки рейсу.

У випадку  скасування або затримки рейсу у  місці трансферної стиковки, пасажир вправі вимагати від авіакомпанії місце в готелі, перевезення:  аеропорт-готель-аеропорт, у разі  коли  очікування буде перевищувати одну та  більше ночей, або грошову компенсацію витрат пасажира на готель, харчування та  речі першої необхідності  та  безплатне перевезення:  аеропорт-готель-аеропорт. Компенсація витрат на готель становить не більше $ 100, якщо вартість  номера готелю перевищує цю суму та різницю оплачує пасажир.

Якщо клас запропонованого перевізником перевезення нижче того, який передплачений пасажиром, тоді останній  вправі  вимагати відшкодування різниці:

- 30% від вартості квитка – якщо дальність рейсу  1500 км;

- 50% від вартості квитків – якщо дальність рейсу  1500-3500 км;

- 75% від вартості квитка для всіх рейсів більше 3500 км.

Якщо пасажир запізнився із вини авіакомпанії на наступний рейс до кінцевого або проміжного пункту призначення, який  вказаний  у квитку, тоді він вправі вимагати відправити його іншим найближчим рейсом до місця призначення, або на відшкодування вартості квитка та додаткової компенсації, яка зазначена вище.

Якщо наступний рейс пасажира буде здійснюватися із іншого аеропорту, потрібно вимагати від представника авіакомпанії безоплатне перевезення до іншого аеропорту. Якщо представництва авіакомпанії немає, або якщо пасажир має ще достатньо часу  та грошей – він  може взяти таксі.  Та при наявності чеку з оплати вартості перевезення на таксів протягом 21 дня пасажир має можливість  звернутися  в офіс авіакомпанії для отримання  компенсації витрат на проїзд.

Якщо відмова в перевезенні сталася з вини пасажира ( через  нетверезий стан, загрозу безпеці польоту або іншим пасажирам), тоді  ніякого відшкодування пасажир тне отримає.

Потрібно запам’ятати!:

Пасажиру повинні повідомити про затримку або скасування рейсу не пізніше ніж за три години до початку реєстрації, та в подальшому при затримці рейсу – інформувати усіма доступними засобами в аеропорту відправлення кожні 30 хвилин про орієнтовний час затримки рейсу та очікуваний час його відправлення.

Виплата компенсації не звільняє перевізника від обов'язку запропонувати пасажиру на вибір ті самі послуги та відшкодування витрат.

Відшкодування вартості квитка проводиться способом, яким квиток був придбаний та у  валюті, в якій здійснювалася покупка. Якщо пасажир оплатив вартість квитка за допомогою банківської картки, а на момент відшкодування вона є недійсною, потрібно обов’язково письмово повідомити про це авіакомпанію та  надати  нові реквізити для відшкодування вартості квитка.

Якщо пасажир  самостійно проплатив витрати, які пов'язані зі скасуванням або затримкою рейсу, йому потрібно зберігати усі чеки – інакше компенсації витрат пасажиру відшкодовані не будуть.

Якщо пасажир подорожує безкоштовно або за спецбілетом, який не доступний широкому загалу, тоді він не має права на компенсацію та додаткове обслуговування. Це не стосується подорожуючих за програмами лояльності авіаліній.

Зверніть увагу: перед бронюванням або купівлею квитка потрібно уважноознайомся з Правилами авіаперевізника, щоб знати свої права у випадку їх порушення. Ці правила повинні бути опубліковані на його сайті. Вважається, що, купивши квиток, пасажир погодився на умови Правил авіаперевізника. Перевізники бюджетних (лоукост) авіаліній нерідко повідомляють, що у випадку  затримки або скасування рейсу вони не компенсують завдані збитки (готель, трансфер, їжу і напої не надають також).

Інформацію надано Кременецьким місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги в рамках реалізації загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО».

 

Вибір читачів за тиждень

Відео