Головний податківець Тернопільщини: «Досі є чимало людей, які прагнуть отримати «живу» консультацію»
Жителі Тернопільщини вже отримали 13 тисяч 942 електронних цифрових підписи. Особисто на прийоми у податкову тепер почали ходити набагато рідше. Основна причина – карантин.
Втім, досі є чимало людей, які прагнуть отримати «живу» консультацію у податковій. Про це повідомили у Секторі комунікацій Головного управління Державної податкової служби (ДПС) у Тернопільській області.
- У першому півріччі цього року 78 213 жителів Тернопілля відвідали 17 Центрів обслуговування платників органів ДПС в області, - розповідають у податковій. - Порівняно з аналогічним торішнім періодом кількість візитерів суттєво зменшилася, адже тривають карантинні обмеження у зв’язку із запобіганням поширенню коронавірусної інфекції.
Упродовж січня-червня працівники податкового відомства надали 45 677 адміністративних послуг, що на 15 469 менше, ніж торік.
- Відрадно, що за час карантину краяни змогли оцінити переваги ряду електронних сервісів, запроваджених податковою службою, - наголошують у податковій. – До того ж, отримати чимало послуг можна в «Електронному кабінеті».
Найбільше адмінпослуг надали у Тернопільському управлінні – 15 367 (33,7%), трохи менше у Кременецькому – 8 960 (19,6%) і Чортківському управліннях – 7 282 (15,9%). У Теребовлянському і Козівському управліннях, а також ГУ ДПС в області надали 6 603 (14,5%), 4 555 (9,9%), 2 910 (6,4%) адміністративних послуг, відповідно.
- Відвідувачі переважно бажали отримати таку послугу, як видача картки платника податків і внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків, - уточнюють у податковій. - Нею скористався 13 501 житель Тернопілля. Це - 29,6% від загальної кількості наданих адмінпослуг.
Значну кількість послуг, за словами податківців, надали із видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків – 13 212 (28,9%), реєстрації платником єдиного податку – 3 408 (7,5%), надання витягів із реєстру платників єдиного податку – 3 359 (7,4%), реєстрації книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 2 730 (6%).
- Зауважу, у приміщенні ЦОП Тернопільської ОДПІ працівники сектору реєстрації користувачів управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДПС України надають послуги із безкоштовної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадян, - каже начальник Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області Іван Пунько. – Так, упродовж двох кварталів 2020-го працівники підрозділу згенерували майже 14 тисяч відкритих ключів електронного цифрового підпису, а це - більш як вдвічі перевищує кількість виданих ключів у січні-червні 2019-го.
Втім, за словами головного податківця Тернопільщини, все одно у нашому краї залишається чимало людей, які не довіряють гаджетам, а тому не використовують електронні засоби для комунікації. Особливо багато таких – у районах.
- У нас має бути порозуміння із платниками. Досі є чимало людей, які прагнуть отримали «живу» консультацію, - каже він. - Ми не є нині каральним органом. У нас навіть є своя сервісна служба, яка надає роз’яснення, консультації тощо. Звернутися по допомогу може будь-хто. Якщо не вистачить інформації на веб-сайті, то можна звернутися на «гарячу лінію», наприклад.
До речі, в усіх ЦОПах впродовж останніх місяців працівники намагалися виконати карантинні вимоги. Частина цих центрів дійсно певний час працювала у закритому режимі. Втім, прийоми громадян із дотриманням санітарних вимог також відбувалися. При цьому всі податківці були забезпечені засобами індивідуального захисту. При входах у ЦОПи були дезінфікуючі засоби.
Фото надане Сектором комунікацій ГУ ДПС в області