Орест Сарматський

Прибутковість молока б'є антирекорди (Агроновини)

1501 (Copy)

Український молочний індекс (УМІ) в лютому знизився на 1,7% до січня, а в січні УМІ теж падав. Отже, два місяці підряд зменшуються прибутки для виробників молока.

Про це повідомив економіст інвестиційного департаменту продовольчої та сільськогосподарської організації ФАО Андрій Ярмак на своїй сторінці у Facebook.

«Зниження прибутковості виробництва молока в Україні відбувалося на фоні стрімкого зростання світових молочних індексів. Важко згадати, коли рік починався так приємно для тих, хто продає біржові молокопродукти на світовому ринку. Однак український молочний ринок цього не відчув, адже у нас висока сезонність, і взимку у нас мало молока, тому ми майже не експортуємо біржові товари», — зазначив він.

За даними експерта, в лютому 2019 року УМІ був на 2,4% нижчим, ніж за такий самий місяць 2018 року і був найнижчим за останні три роки. Нижчою прибутковість виробництва молока була лише в лютому 2016 року та в лютому 2015 року.

«Отже, це третій найгірший показник прибутковості історично», — додав він.

Ярмак уточнив, що за два місяці року загальний прибуток наших виробників молока знизився на 8% порівняно до минулого року.

«Це досить багато, але ми сподіваємося, що ситуація почне виправлятися вже в березні, хоч в попередні два роки УМІ в березні неодмінно знижувався. Та зараз резерв для підвищення УМІ, враховуючи ситуацію в світі, точно є», — пояснив він.

При цьому Ярмак підкреслив, що дивиться оптимістично на 2019 рік для молока. Хоча, звичайно, є й низка загроз та негативних чинників, що можуть вплинути на прибутки.

Україна збільшила агроекспорт до Японії на третину

1502 (Copy)
1502 (Copy)

Україна за підсумками 2018 р. експортувала до Японії продукції АПК на $112,7 млн, що на 31,3% більше, ніж у 2017 р. ($85,8 млн)

Про це розповіла в.о.міністра аграрної політики та продовольства Ольга Трофімцева на своїй сторінці у Facebook, пише Агропортал.

За її словами, до ТОП-5 товарних позицій експорту до Японії (за 2018 рік) увійшли: тютюнові вироби ($71,2 млн/10,5 тис. т); ячмінь ($22,4 млн/120,6 тис. т); пшениця і суміш пшениці та жита ($12,2 млн/69,1 тис. т); шоколад та продукти з вмістом какао ($2,2 млн/777 т); томати, приготовлені або консервовані ($985 тис./1,4 тис. т)

ТОП-5 товарних позицій імпорту з Японії (за 2018 рік): ефірні масла ($4,5 млн/140 т); продукти для приготування соусів та готові соуси ($550 тис./285 т); спирт ($289 тис./11 т); хлібобулочні та кондитерські вироби ($180 тис./22 т); жива та морожена риба ($163 тис./49 т).

«Японія імпортує значні обсяги харчової продукції кожен рік, тому ми маємо всі можливості бути країною-стратегічним партнером для Японії з точки зору забезпечення продовольчої безпеки», — вважає Трофімцева.

Фото з допису

Вибір читачів за тиждень

Відео