Тернополянка створила подкаст «Де дощ?»
“Де дощ?” входив у четвірку найпопулярніших подкастів України в Apple Podcasts у 2021 році
Подкаст “Де дощ”, мета якого створення україномовного контенту, вже третій рік веде тернополянка Марія Цяпута. Разом зі співведучими - а це відомі тернополяни, фахівці і фахівчині різних сфер, авторка подкасту обговорює суспільно-важливі теми. Приміром, стереотипи, очікування, мотивація, пошук себе, емоційне вигорання, кохання.
Після повномасштабного вторгнення у подкасті стало більше розмов про те, як складні події в країні торкаються кожного з нас. Про живі дискусії і подальші плани подкасту його засновниця розповіла Терену.
Подкаст “Де дощ?” утворився ще у 2020 році. У період, коли я почала слухати подкасти, було дуже багато російських каналів і мені не вистачало саме україномовних аудіофайлів і тому вирішила робити щось своє українською, - ділиться Марія.
«Де дощ» - філософська назва і, за словами ідейниці, кожен її зрозуміє по-своєму, як тільки прослухає кілька випусків.
Спершу подкаст був лише в аудіоформаті на платформах Megogo, SoundCloud, Google Подкасти та Apple Podcasts. А потім почали випускати паралельно ще у відеоформаті на ютубі з ціллю збільшити аудиторію.
Ми хотіли знайти там свою аудиторію, і щоб люди могли слухати і дивитись щось українською. До речі, у 2021 році наш подкаст входив у четвірку найпопулярніших подкастів України в Apple Podcasts, - розповіла Марія.
Після 24 лютого все сповільнилося, випуски довго не виходили. Але згодом їх таки вдалося відновити.
Я була дуже закрита і зовсім не знала, що робити. Було складно, бо не знаєш, про що говорити, що взагалі варто казати, нащо взагалі це говорити. Але добре, що ми відновилися. Насправді, це важка робота, яка, напевно, недооцінена на українському ринку. Тому я закликаю підтримувати українських творців подкастів, бо це дуже важливо, - додає Марія.
Зрештою команда почала записувати подкаст більше у форматі інтерв’ю з гостем - співведучим. У вересні записали крайнє інтерв’ю із тих серій, які запланували. Це був живий запис подкасту з педагогом і політологом - Богданом Буяком та з експертом з національно-патріотичного виховання і членом “Пласту” Миколою Бігусом. Спілкувалися на тему патріотичного виховання у навчальних закладах.
Мене ця тема дуже турбувала, оскільки в Україні, як на мене, низький рівень патріотичного виховання, - каже Марія Цяпута.
Запис-дискусія привів до того, що команда з підтримкою інших небайдужих людей створили петицію щодо впровадження предмета «Національно-патріотичне виховання» у систему шкільної освіти. Основна мета - зробити все, щоб якось зрухати процес, аби національно-патріотичне виховання впроваджували у школах.
Після того з командою зв’язався голова підкомітету з питань національно-патріотичного виховання Верховної Ради України Василь Мокан, з яким вдалось записати подкаст, де розібрали, що передбачено законопроєктом 6341. І в грудні Верховна Рада підтримала законопроєкт про ідентичність українця, президент України підписав, тому у 2023 році чекають рішення від кабміну і концепції для того, аби в 2024 році пішов процес впровадження.
Наразі у нас залишатиметься лінія з інтерв’ю, де будемо запрошувати одну людину лише на один випуск. Також у нас розпочався новий проєкт у співпраці із “Щитом”. Це платформа Яніни Соколової з розвитку української мови. Ми створили проєкт “Робота над помилками”, де аналізуємо 30 років Незалежності, які помилки зробили та що взагалі відбувалося. До цих проєктів ми залучаємо істориків, культурологів, політологів, експертів та відомих людей, які будуть розкривати певні теми, - поділилась авторка.
Як каже Марія Цяпута, медіапродукт в Україні дуже змінився після повномасштабного вторгнення. Люди почали більше розуміти, що є потреба в українськомовному контенті, і його творці почали робити більше. Також з’являються нові обличчя в українському медійному полі.
Після 24 лютого ми змінилися, переформатувалися, стали іншими - більш серйозними, говоримо про важливі суспільні теми, які потребують багато дій, - підсумовує авторка подкасту.
Ольга Касько
Фото надані Марією Цяпутою