Тернополяни навчатимуться писати сценарії (фото, відео)
Кінорежисер Дмитро Сухолиткий-Собчук у «Перемозі» знайомив гостей заходу із проектом «Terrarium. Сценарний інкубатор». До слова, Terrarium – це платформа для сценаристів. Сценарний інкубатор – це проект для сценаристів-початківців, які можуть попрацювати над своєю ідеєю короткого метру та розвинути її до повнометражного фільму. Також ця програма може підійти для письменників, які хочуть створити з книги сценарій та журналістів, що мають цікаві ідеї для створення кіно.
– «Інкубатор» - це проект, який орієнтований на те, щоб зробити тих людей, які мають досвід у написанні текстів, сценаристами. І за двохмісячний курс дати їм головне – інструмент для роботи, - каже Дмитро Сухолиткий-Собчук.
У Terrarium є чотири основних напрямки: читання сценаріїв, інкубатор, сценарний практикум і резиденція. За словами Дмитра, у «Тераріумі» існує схема, коли текст сценарію дають професійним акторам і запрошують когось з представників кіноспільноти. Потім відбувається «тераріум», коли кожен з повагою каже те, що думає про сценарій того чи іншого автора.
– Одна із основних ліній «Terrarium» у всіх чотирьох напрямках – це робота індивідуально з кожним проектом. Тобто робота проводиться індивідуально з кожним автором та його текстом. І аналіз проходить тільки по тому тексту, над яким працює автор, – розповідає Дмитро Сухолиткий-Собчук.
Сценарний воркшоп – це вже для професійних сценаристів, коли туди відбираються повні метри; надаються індивідуальні консультації, йде колективне обговорення сценарію. Завершується це читкою.
Курс «Інкубатора» передбачає двохмісячний інтенсив, модератором якого буде Дмитро Сухолиткий-Собчук. Також будуть запрошенні сценаристи, які раз на тиждень робитимуть дводенний модуль. Модуль складатиметься з ввідної лекції та аналізу тексту, над яким працює автор. Є велика ймовірність, що деякі роботи, після «Інкубатора» будуть відібрані у сценарний воркшоп, а потім у резиденцію.
– Проте існують чіткі правила. Коли ти порушуєш регламент, то розуміють, що ти аматор і нема сенсу з тобою працювати. Ми ж хочемо уникнути цього і дати новачкам певні знання, щоб далі розвиватися. У цьому може допомогти сценарний воркшоп і, власне, резиденція, – зазначає Дмитро.
Одне із завдань сценарного інкубатора – це творче завдання. Написати те, над чим ви хочете працювати (короткий метр чи повний) і надати уривок або короткий опис тексту, щоб зрозуміти, чи вийде з цього сценарій , чи ні. На думку режисера, одна з умов хорошого сценарію – це максимальна особиста емпатія до того, що ви пишете.
– Різниця короткого метру та довгого у тому, що у довгому метрі, якщо ти хоч раз чи два провалишся, то твій сценарій перестануть читати і не схочуть дивитися. Ти розумієш по перших 5 сторінках, чого чекати від сценарію, – каже Дмитро.
Звичайно із короткої історії можна зробити повний метр, якщо там є яскравий персонаж чи цікава колізія.
На презентацію «Terrarium. Сценарний інкубатор» завітало багато людей, які цікавляться сценарною справою. Однією з гостей заходу стала письменниця Ірина Мацко.– Оскільки я працюю з літературою, мені цікаве оживлення своїх творів. Моя література – молодіжна, підліткова. Тому, можливо, я спробую зробити з моїх книг підлітковий фільм. Бо знаю, що для дітей та підлітків є потреба в цьому. Звичайно, створенню сценаріїв треба вчитися, бо писати - це одне, а робити сценарії – зовсім інше. Тому для цього треба йти до професіоналів, – коментує Ірина.
«Сценарний інкубатор» – це хороший старт для тих, хто хоче навчитися писати професійні сценарії, щоб втілити свій задум у життя.
Фото та відео автора