Оксана Бучко

Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл

ABC_Drive_photo

Не помилитись із методами викладання важливо для тернополян, які викладають у школах. Базою для пошуку правильних підходів найкраще брати приклади викладачів, які мали свої альтернативні успішні школи.  Підбірку шести великих вчителів, які відкривали власні заклади і випускали звідти впевнених та щасливих дітей, можна використати у ході сучасного навчання.

Таку інформацію публікує vsviti.com.ua  із акцентом на те, що всі альтернативні школи вважають найголовнішим давати дитині свободу і цінувати її індивідуальність.

  1. Система Монтессорі, засновник - Марія Монтессорі

Монтессорі  - перша жінка в Італії, яка закінчила медичний інститут. Вона працювала з хворими дітьми, якими в той час ніхто не займався. Монтессорі кілька разів номінували на Нобелівську премію, а її підхід до виховання досі популярний у багатьох країнах.

Погляди Марії Монтессорі:

-Не потрібно використовувати до дитини наказовий тон, хоча це так легко зробити. Ввічливі прохання показують повагу, на яку заслуговує кожна дитина.

-Не вивищувати себе над дитиною. Краще частіше ставити свої очі на рівні з дитячими, а не займати позиції «зверху-вниз». 

-Зробити малюкові відповідні його зросту і силам стілець і стіл, гачки для одягу, на які він сам повісить свою куртку. В такому середовищі він буде щасливий.

-Не робити за дитину те, що вона може зробити сама.

-Якщо дитину карати за будь-яку провину, вона буде відчувати провину за все і всіх.

-Якщо підтримувати вашу дитину і не забороняти їй висловлювати почуття, вона виросте упевненою в собі.

-Не забороняти дитині допомагати із побутовими справами, хоча це затягує час.

-Краще купувати іграшки не з пластику, а з натуральних матеріалів - кубики, моделі меблів, іграшковий посуд.

Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл
Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл

  1. Реджіо-педагогіка, засновник - Лоріс Малагуцці

Італійський психолог вигадав красиву метафору: дитина з народження говорить «100 мовами». Тобто дитина говорить зі світом і виражає себе різними способами - через малюнки, спів, гру. Але дорослі часто намагаються заглушити 99 мов. Батькам варто слухати дитину і навчити її використовувати ці «мови» у повсякденному житті.

Основні ідеї Малагуцці:

-Не варто говорити дитині, що вона неправа в якомусь питанні. Розпитайте, чому вона так думає, і розкажіть, як можна подумати ще.

-Не треба давати дитині інформацію, яка вже відома їй попередньо. Перед тим, як щось пояснити, запитайте у дитини, що вона вже про це знає. Якщо ви будете розповідати вже відомі їй речі, дитина втратить інтерес і не буде слухати. Як і дорослий, до речі.

-Задавайте більше питань, які потребують розгорнутої відповіді. Так дитина буде вчитися міркувати і висловлювати свої думки.

-Якомога частіше давайте дитині можливість обирати. Наприклад, що вона хоче одягти або якого кольору рюкзак їй купити.

Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл
Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл

  1. Вальдорфська педагогіка, засновник - Рудольф Штайнер

Мета вальдорфських шкіл - виростити впевнену в собі людину, прищепити любов до праці і відкрити в дитині творчі здібності. Там не ставлять оцінок і не проводять контрольних, але державні іспити діти здають не гірше, ніж учні звичайних шкіл.

Ідеї ​​Рудольфа Штайнера:

-Батькам найперше слід бачити і приймати особливості кожної дитини. Немає такої книги, яка навчить батьків поводитися з дітьми. Кожна дитина -унікальна.

-Цікаві та захоплюючі історії навчать дитину набагато краще, ніж нудні параграфи підручників.

-Дітям варто більше часу проводити на природі: вчитися спостерігати, бачити красу і жити у гармонії зі світом.

-Прості іграшки, наприклад дерев’яні кубики, краще розвивають уяву.

-Прості щоденні ритуали допомагають дітям відчувати себе в безпеці, а заодно вчать організованості та зібраності. Тому день можна починати із повторення віршів, пальчикових ігор для розвитку моторики.

Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл
Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл

  1. Школа Саммерхілл, творець - Олександр Нілл

Британці називають цю школу «спірною». Учням дозволяють не вчитися: відвідування уроків не обов’язкове. В середньому діти байдикують 3 місяці, а потім починають ходити на уроки. Крім освоєння звичних нам предметів, у Саммерхілл можна навчитися працювати в фотошопі, вирощувати рослини, показувати фокуси і надбати інші корисні навички.

Погляди Олександра Нілла на виховання дітей:

-Коли ми говоримо дитині «ні», дитина починає говорити «ні» життю.

-Важка дитина - це нещасна дитина, яка не в ладах зі світом і з собою. Правильніше говорити не про важких дітей, а про важке людство.

-Батькам «важких дітей» варто присісти на хвилиночку і чесно відповісти на питання: «Підтримував я дитину?», «Довіряв їй?».

-Завдання дитини - жити своїм життям, а не життям, яке для нього спланували батьки і вчителі.

-Не дитина повинна підходити для школи, а школа - для дитини.

-Людям потрібна свобода. Але свобода і вседозволеність - це не одне і те ж.

-Батьки часто намагаються налякати дітей страшними наслідками їхніх «проступків». Але правильніше вчити дитину нічого не боятися.

Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл
Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл

  1. Інструментальна педагогіка, основоположник - Джон Дьюї

У США Дьюї називають «батьком прогресивної освіти». Головний його меседж про те, що дитину слід вчити шукати вихід з ситуації, а не навиків пристосовуватись  до неї. Це досягається завдяки виконанню конкретних завдань, а не напиханням дітей абстрактними знаннями з підручників. 

Тому дітей варто навчити виконувати конкретні завдання, а не напихати їх абстрактними знаннями з підручників.

Погляди Дьюї на освіту:

-Дитина повинна щось робити, а не щось вивчати. Саме дія приведе дитину до результату.

-Не варто соромити дитину за її невдачі. Провали допомагають їй стати кращою.

-Всі великі наукові досягнення відбулися тому, що хтось не побоявся використовувати свою уяву.

Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл
Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл

  1. Метод Селестена Френе

Френе відкрив власну школу в 24 роки. Він допомагав дітям, що відстають у розвитку. У його школі не було підручників і домашніх завдань, але учні досягали видатних результатів і були всебічно освіченими.

Основні ідеї Френе:

-Найприємніше заняття може стати нестерпним, якщо тебе змушують це робити.

-Чим раніше діти вчаться виконувати звичайні побутові справи, тим впевненішими і самодостатнішими вони стають у майбутньому.

-Покарання принижує обох: того, хто карає, і того, кого карають. 

-Замість заборон і покарань варто вести з дитиною переговори. Дитина повинна бачити, що її голос має значення.

Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл
Pasted into Виховати щасливих дітей тернопільські педагоги можуть на прикладах відомих у світі власників шкіл

Фото depositphotos.com

Вибір читачів за тиждень

Відео