Як тернополянам вдало відправити дітей на перше шкільне заняття
Тернополяни, які виховують дітей, повинні позитивно вплинути на емоційну компетенцію дитини ще з колиски. Надалі ставлення до життя буде формувати вміння навчатися, що і визначить успішність учнів.
Про це йдеться у бестселлері Деніела Гоулмана «Емоційний інтелект».
Простий діагностичний тест про базове ставлення до життя дитини розробив видатний педіатр гарвардського університету Т. Беррі Брейзелтон. Він пропонував 8-місячному малюку два кубики і показував, як їй правильно оскласти. Є два варіанти дій дітей:
- Оптимістичне ставлення; сім’я, у якій є схвалення і підтримка
-малюк візьме один кубик, потягне його в рот, засуне у волосся, скине зі столу, спостерігаючи, чи ви піднімете і віддасте кубик назад; потім він виконає все, що вимагали і підніме погляд, що означатиме: «Ну, скажи мені, який я чудовий!».
- Ставлення, проектоване на невдачу; сім’я із емоційним холодом, безладом і зневагою
-одразу видно, що малюк може виконати завдання добре, але він має при цьому жалюгідний вигляд, що показує: «Я нічого не вмію, у мене нічого не виходить, я невдаха і не очікую заохочення, все є нудним».
Тож другий тип дітей має мало шансів на успішне навчання, адже воно здаватиметься їм нудним, вони не вмітимуть брати задоволення від процесу.
Також у бестселері подають звіт Національного центру, що включає 7 елементів для початку успішного навчання в школі:
1.Упевненість
Дитина повинна досконало володіти своїм тілом, поведінкою та світом, відчувати, що швидше за все вона зможе зробити те, за що береться, а дорослі їй допоможуть в цьому.
2.Допитливість
Дитина повинна мати закладене відчуття, що навчання різних речей – це позитив і отримання задоволення.
3.Цілеспрямованість
Дитина повинна мати бажання і здатність впливати на ситуацію і наполегливо діяти.
4.Самоконтроль
Дитина має бути здатною моделювати та контролювати власні вчинки відповідно до свого віку.
5.Зв’язок
Дитина повинна бути здатною контактувати з іншими, відчувати розуміння співрозмовника та розуміти його.
6.Уміння спілкуватись
Дитина повинна уміти вербально обмінюватись ідеями, почуттями та концепціями, мати почуття довіри і задоволення від контакту з оточенням.
7.Взаємодопомога
Дитина має бути здатною узгоджувати свої потреби з потребами інших під час роботи у групі.
На своє перше шкільне заняття дитина мала б прийти, попередньо оволодівши цими навичками. Натомість, коли у сім’ях присутня стресова обстановка, можуть пошкоджуватись мозкові центри дитини та руйнуватись розумові здібності дитини, йдеться у книзі «Емоційний інтелект».
Фото з відкритих джерел