Тернополяни можуть використати на карантині п’ять принципів антикризового навчання
Монотонний виклад матеріалу ще гірше сприймається під час онлайн-занять. Але навіть креативні педагоги потребують докладати більше зусиль, викладаючи дистанційно. П’ять принципів антикризового навчання тернополяни можуть перейняти у журналістки за освітою Естер Войчицькі, яка 35 років тому заснувала навчальний медіапроєкт для учнів старшої школи в Пало Альто, Каліфорнія.
Естер Войчицькі описала їх у книзі «Як виховати надуспішних людей. Прості рецепти – феноменальні результати», а також тези озвучила на онлайн-конференції EdCamp 2020, пише osvitoria.media.
Ці принципи антикризового навчання вкладаються в акронім TRICK:
-trust;
-respect;
-independence;
-collaboration;
-kindness.
Тобто це довіра, повага, незалежність, співпраця та добро. Ці принципи особливо важливіші сьогодні у навчанні під час пандемії.
Довіра
Маємо довіряти нашим учням. Ми не можемо більше контролювати їх, як ми робили це у класах, адже тепер вони вдома. Але коли ви, вчитель, авторитетна фігура, довіряєте їм, вони вірять у себе — а це саме те, що їм потрібно у сучасному світі. Довіряти дітям означає дати їм можливість самонавчатися. Самоосвіта — ключова навичка 21 століття. Насправді, діти значно розумніші, ніж ми про них думаємо: у січні цього року 17-річний студент на третій день свого стажування в NASA відкрив нову планету.
Повага
Світ сьогодні добряче трусить. Тому ми, дорослі, маємо поважати почуття, страхи та ідеї дітей. Ми не можемо і далі вказувати їм, що робити, маємо ставитися до учнів з повагою. Усі успішні люди мають самоповагу, бо вони отримали досвід поваги до себе від інших, тож вони почуваються добре. Якщо хочемо, щоб діти були успішними, маємо їх поважати.
Незалежність
Маємо давати учням більше свободи і незалежності - проводити пошук інформації онлайн. У мережі є безліч курсів та навчальних ресурсів, які діти можуть обрати для себе. YouTube, наприклад, має 1 мільярд переглядів навчальних матеріалів на день, Learn from Home (частина Google) має безкоштовні онлайн-курси. Дайте дітям можливість знайти те, що їм потрібно, і навчатися одне від одного в цьому процесі.
Співпраця
Спонукайте дітей зустрічатися з друзями онлайн для навчання - нехай вони вчаться одне від одного. Карантин дає нам цю можливість - розвинути і відточити цифрові навички учнів. Сучасному світові потрібні люди з навичками, яких ніколи не матимуть комп’ютери, і саме цього ви можете навчити своїх дітей зараз: це емпатія, співчуття, повага, доброта, креативність та співпраця. Це соціально-емоційні навички, які є значно важливішими за решту.
– Мої ідеї про викладання та батьківство зародилися з появою на світ моїх трьох доньок, – розповідає Естер Войчицькі. – Сьогодні Сьюзен – CEO компанії YouTube, Дженет – професорка педіатрії і епідеміології в університеті Каліфорнії, Сан Франциско, Енн – співзасновниця та CEO компанії 23andMe – найбільшого сервісу особистої генетики в США. Усі хочуть дізнатися, чого я їх вчила, щоб вони стали такими успішними. Ми жили за принципом TRICK щодня. Ось перелік того, що вони дізналися від мене:
– Це нормально - ризикнути і не досягти успіху.
– Треба пробувати все і не боятися провалів.
– Якщо щось не вдалося – пробуй ще раз.
– Дітям потрібен безпечний простір для творчості і пошуків.
– Якщо довіряти дітям, вони будуть вірити в себе.
– «Work to make the world a better place» – знайдіть своє покликання в житті, працюйте для того, щоб світ став кращим місцем, дбайте про спільноту, а не лише про себе.
– Ніхто не може контролювати життя. Єдине, що може контролювати людина, це свою реакцію на життя і світ. Завжди шукайте хороше в усьому, що стається.
Також авторка розповідає про те, що найбільше тривожить учнів під час пандемії у всьому світі?
-Діти сумують за своїми друзями.
-Діти сумують, бо пропускають важливі події в житті.
-Їм дуже складно навчатися онлайн.
-Вчителі намагаються використовувати ті самі методи викладання, що були в класі, а це не працює.
Вчителям вона радить припинити використовувати більше стару систему, бо вона не працює.
– Дайте дітям можливість соціальної взаємодії і більше контролю над процесом навчання, – пояснює Естер. – Запропонуйте учням структуру навчання, а наповнення хай знайдуть самі. Припиніть нарешті начитувати лекції під час онлайн-уроків – це неефективне навчання. Учням бракує взаємодії, спілкування, і вони настільки розчаровані цим, що відмовляються відвідувати онлайн-уроки. Не давайте надто багато завдань – не приголомшуйте, не завалюйте ними студентів. Маєте просто перелічити цілі на цей тиждень і дозволити учням прокласти свій шлях до досягнення цих цілей. Попросіть учнів створити малі групи – по 2-3 друга, запропонуйте ресурси для вивчення певної теми і дайте їм відповідальність за своє навчання – дозволяйте їм вчитися і ділитися знаннями самостійно. Секрет, як зробити онлайн-навчання цікавим – дати учням контроль за навчанням і не виставляти оцінки, поки вони самі не перевірили свою роботу. Коли діти отримують погані оцінки, мотивація падає, а нам саме зараз потрібно, щоб вони почувалися позитивно щодо себе і свого навчання.
Також Естер рекомендує вчителям:
- Ставитися до своїх учнів більш поблажливо зараз, не додавати їм стресу своєю суворістю.
- Три найважливіші складові школи: стосунки, стосунки і стосунки. Коли школи зачинені, єдине, що можемо зробити – спонукати до онлайн-співпраці: хай зустрічаються у відеоконференціях, вчаться разом, проводять час - тільки це зможе знизити рівень стресу в дітей.
Батькам:
- Не переймайтися через безлад вдома – діти приберуть його потім. Подумати: важливіший чистий прибраний дім чи щасливі творчі діти? Зараз важливіше, щоб вони почувалися добре. Дорога до успіху ніколи не є прямою – вона звивається, ніби заплутана стрічка. Діти не повинні відчувати, що за ними стежать, поки вони ідуть своєї дорогою до успіху.
Фото з відкритих джерел