Віра Олександрович

Зміни у Тернополі: «єдиний квиток», новий тариф і лише безготівковий проїзд у всьому транспорті

Вітрук

Тривале очікування на тролейбус чи маршрутку, необхідність здійснити пересадку, а відтак - подвійна оплата. Нарікання на такі незручності – далеко не рідкість у Тернополі.

Особливо від цього страждали ті тернополяни, яким доводилося їхати на роботу чи за потреби із одного мікрорайону в інший. Це ставало ще проблемніше - у вечірній час. Із початком навчального року ситуація погіршилася, адже пасажирів у громадському транспорті побільшало, а карантинні обмеження щодо перевезень залишилися, визнали у міському управлінні транспортних мереж і зв’язку. Через це й замислили цілий ряд змін.

- Неочікуваний ніким COVID-19 негативно вплинув на всю економіку України загалом і зокрема – на роботу громадського транспорту, - розповідає начальник міського управління транспортних мереж і зв’язку Олег Вітрук. – Ми ще пам’ятаємо період повного локдауну, коли регулярний рух взагалі був зупинений. Відтоді відбулося незначне пом’якшення. Принаймні можна возити пасажирів із дотриманням протиепідемічних норм - у межах сидячих місць. Такі перевезення не можна вважати рентабельними. 

Так склалося, що саме після завершення локдауну у Тернополі ввели в дію нову маршрутну мережу громадського транспорту. Відповідно, відбулися й конкурси серед перевізників – визначали переможців серед претендентів на «пакети» маршрутів. 

- Містом нині курсують 172 автобуси і 52 тролейбуси, - уточнює чиновник. – При цьому ми розпочали роботу над так званим «Планом сталої міської мобільності». У межах цього документу йтиметься і про подальше вдосконалення мережі громадського транспорту. 

Pasted into Зміни у Тернополі «єдиний квиток», новий тариф і лише безготівковий проїзд у всьому транспорті
Pasted into Зміни у Тернополі «єдиний квиток», новий тариф і лише безготівковий проїзд у всьому транспорті

Врахувати доведеться і зміни у тарифній сітці, уточнює Олег Вітрук. Зокрема, вже із 1 жовтня квиток і в маршрутках, і в тролейбусах коштуватиме 8, 9 або 10 грн. Усе залежатиме від способу оплати за послугу. Найдешевшим проїзд буде для власників «Соціальної карти тернополянина».

- При цьому ми хочемо повністю вивести готівковий розрахунок, - наголошує посадовець. – У такий спосіб вдасться чітко контролювати кількість пасажирів, заробітки перевізників тощо. Крім того, водіям не доведеться видавати квитки. У них не буде жодних карт. Найдорожчі – одноразові квитки треба буде купувати на зупинках у терміналах самообслуговування. Їх у Тернополі – понад 140 штук. Такою ж буде вартість при оплаті, наприклад, банківською картою.

Саме тому фахівці міського управління транспортних мереж і зв’язку розробити модель так званого «єдиного квитка» у громадському транспорті Тернополя, або послугу «єдиний квиток». За його допомогою можна буде користуватися різним транспортом – маршрутками і тролейбусами, не оплачуючи додатково за проїзд. Але за певних умов.

- Це не є щось таке, що можна потримати в руках, - пояснює Олег Вітрук. – Це – можливість для пасажира під час визначеного часу здійснити пересадку в інший транспортний засіб. Зайшовши, до прикладу, в тролейбус, пасажир валідує свій засіб оплати – електронна картка, телефон, залежить… Звичайно, з нього стягують оплату за проїзд. Протягом 30 хвилин пасажир може вийти з тролейбуса, пересісти в інший тролейбус-автобус і ще раз провалідувати свій засіб оплати. В межах того визначеного часу плату ще раз стягувати не будуть. 

Pasted into Зміни у Тернополі «єдиний квиток», новий тариф і лише безготівковий проїзд у всьому транспорті
Pasted into Зміни у Тернополі «єдиний квиток», новий тариф і лише безготівковий проїзд у всьому транспорті

Тобто квиток з валідатора вийде, але там не буде вказана вартість квитка, а натомість буде напис – «Продовження поїздки», пояснює Олег Вітрук. Таку додаткову зручність тернополяни повинні оцінити. Зауважимо, строк у 30 хвилин вирахували спеціально. 

- Згідно із нашими розрахунками, із будь-якої точки міста можна добратися до так званих хабів, або зручних місць пересадки - за 15-20 хвилин, - уточнює чиновник. – Адже більш як 60% вулиць у Тернополі мають пряме вуличне сполучення. Ми пропрацювали це питання. І бачимо, що «єдиний квиток» несе багато зручностей для тернополян. Ми надіємося, що ці новації вдасться реалізувати найближчим часом. Будемо вірити в те, що це станеться із 1 жовтня.  

Pasted into Зміни у Тернополі «єдиний квиток», новий тариф і лише безготівковий проїзд у всьому транспорті
Pasted into Зміни у Тернополі «єдиний квиток», новий тариф і лише безготівковий проїзд у всьому транспорті

Нагадаємо, для можливості сплачувати меншу суму за проїзд у громадському транспорті, місцеві можуть виготовити «Соціальну карту тернополянина» у категоріях: пільгова, загальна, учнівська і проїзний. Для цього необхідно звернутися у товариство «Системний зв’язок», що на вулиці Чорновола, 1, або заповнити анкету онлайн

- Варто також додати, що ми готуємо новацію і для перевізників, - зауважує Олег Вітрук. – Зокрема, плануємо ввести кілометрову оплату за проїзд. Тоді, сподіваємося, для водіїв не буде сенсу сходити з маршруту. Ми уникнемо ще однієї – вечірньої проблеми із транспортом у місті. 

До речі, позитивно новинку сприйняли далеко не всі тернополяни. Це довели результати опитування, яке провели журналісти «Терену».

Фото авторки та зі сторінки Сергія Надала у соціальній мережі «Фейсбук»

Вибір читачів за тиждень

Відео